ذخیره سازی داده ها روی کریستال های نمک

data

پژوهشگران استرالیایی موفق به ایجاد روشی شده اند که از طریق پرتو لیزر، داده های رمزنگاری شده را روی کریستال های نمکی نانو ذخیره می کند.

 (Nick Riesen)، مدیر پروژه با همکاری یکی از دانشجویان دکترای دانشگاه آدلاید نوعی فناوری بر پایه ی نانو کریستال ها و پرتو لیزر ایجاد کردند که با خاموش و روشن شدن، داده های دیجیتالی را می نویسد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

پژوهشگران از لیزر به منظور تغییر حالت های الکترونیکی و خواص فلورسنس کریستال ها استفاده می کنند.

وی گفت:

با بالارفتن علاقه مردم به بسترهایی مانند شبکه های اجتماعی، ابری و تلفن های هوشمند، استفاده از داده ها در جامعه به صورت روز افزون افزایش پیدا می کند. به همین علت فناوری های ذخیره سازی موجود مانند دیسک های سخت و دیسک حالت جامد در آینده ی نزدیک با محدودیت های بسیاری مواجه خواهند شد.

وی افزود:

اکنون زمانی است که به فناوری هایی برای ذخیره سازی صدها ترابایت یا پتابایت داده نیاز دارد. یکی از امیدوار کننده ترین این روش ها دستیابی به فرآیند ذخیره سازی نوری است.

کریستال های به کار رفته فناوری یاد شده یک صد برابر کوچک تر از حدی هستند که با چشم انسان دیده شوند. پژوهشگران معتقدند دستاورد آنها پتانسیل جا به جایی مرز موجود در توسعه ی سخت افزارهای ذخیره سازی سه بعدی را دارد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت