راهنمای خرید هارد لپ تاپ و هر آن چه لازم است بدانید!

هارد درایو

در زمان خرید هارد لپ تاپ باید به میزان حافظه مورد نیاز برای انجام تمامی عملیات مورد نظر خود توجه داشته باشید. مشخص کردن میزان حافظه برای نگهداری اطلاعات، نقش مهمی در خرید هارد لپ تاپ داشته باشد. در سال های اخیر شرکتهای بزرگ مدل های متفاوت از هارد را به بازار عرضه نموده اند که بر اساس نوع عملکرد و میزان حافظه با هم متفاوت هستند.

یکی از مهمترین قسمت های سخت افزاری موجود در لپ تاپ، هارد نام دارد. این بخش که با هدف ذخیره سازی اطلاعات در لپ تاپ تعبیه شده است می تواند تمامی اطلاعات شخصی شما، تمامی فرمان های وارد شده به سیستم عامل، نرم افزار  و اپلیکیشن های نصب شده و بازی ها را در بر بگیرد. در زمان خرید هارد توجه به نوع مورد استفاده آن بسیار مهم است.

از هارد در لپ تاپ به دو صورت داخلی و خارجی استفاده می کنند نمونه های داخلی این محصول با نام اینترنال شناخته شده اند و هاردهای خارجی با نام اکسترنال نام گذاری می شوند. نمونه های هارد خارجی یا اکسترنال به گونه ای ساخته شده اند که می توان آن ها را به سادگی با خود حمل کرد. دو مورد مذکور از لحاظ عملکرد و ساختار متفاوت هستند که در ادامه به دلایل این تفاوت اشاره خواهیم داشت.

در زمان خرید هارد لپ تاپ به موارد زیر دقت کنید

  • به چه میزان حافظه برای ذخیره سازی اطلاعات خود نیاز دارید.
  • بودجه ای که به خرید هارد اختصاص داده اید چه میزان است.
  • بر اساس بودجه اختصاص داده شده کدام هارد، با چه خصوصیاتی می توانید بخرید.
  • هارد مورد نیاز شما از چه نوعی است.
  • سرعت عملکرد هارد تا چه میزان مهم است.

هارد مناسب برای لپ تاپ دارای چه ویژگی هایی است

برای اینکه بتوانید هارد مورد نیاز خود را خریداری نمایید لازم است با نمونه های مختلف این قطعه آشنا شوید. همانطور که عنوان شد هارد مناسب لپ تاپ به دو شکل در بازار موجود هستند.

هارد اینترنال

اینترنال یا هارد داخلی برای ذخیره سازی دائمی اطلاعات تا میزان ۱۰ ترا بایت مورد استفاده قرار میگیرند و در نمایشگر شما با نام درایو سی نمایش داده می شوند. جایگاه این هارد معمولاً در زیر صفحه کلید لپ تاپ است. هارد اینترنال یا داخلی را می توان با نام هارد ثابت نیز شناخت چرا که در زمان تولید لپ تاپ در مکان خاصی قرار گرفته و هیچ گاه جا بجا نمی شود.

هارد اکسترنال

اگر بخواهیم در تعریف کلی این نوع از هارد را معرفی کنیم باید گفت که تفاوت زیادی بین هارد اینترنال و اکسترنال وجود ندارد. هارد اکسترنال به عنوان یک حافظ جانبی و ثانویه به منظور ذخیره سازی اطلاعاتی که امکان پاک کردن آن وجود دارد مورد استفاده قرار میگیرد. اکسترنال با داشتن ظرفیت حداکثر ۱۶ ترا بایت و امنیت بالا معمولاً به دفعات مورد استفاده می شود، شاید دلیل محبوبیت این نوع هارد امکان جابجایی آن لاشد. شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به حمل لپ تاپ تمامی اطلاعات لازم را در اکسترنال ذخیره کنید و به سادگی آن را به هر مکان دیگر انتقال دهید. هارد اکسترنال بر اساس میزان سرعت در پردازش و انتقال داده ها به دو نوع HDD و SSD تقسیم بندی می شوند.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت