رایج ترین گذرواژه های سرقت شده در سال 2017

Password

رایج ترین گذرواژه های سرقت شده

طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت ، رایج ترین گذرواژه‌های سرقت شده در سال قبل توسط نفوذگران و خلافکاران سایبری به ترتیب 123456 و password می باشد . البته باید گفت که این نتیجه همانند سال 2016 بوده است.

لازم به ذکر است که این آمار به شکل فهرستی از رایج‌ترین گذرواژه‌های سرقت شده ، هر ساله توسط شرکت امنیتی Splashdata تهیه شده و انتشار می شود. همچنین آمار منتشر شده برای سال 2017 نیز با بررسی بیش از 5 میلیون گذرواژه فاش شده در سال مذکور حاصل شده است . اما بصورت کلی اعداد از رایج ترین گذرواژه های این فهرست بوده . از جمله این گذروازه ها می توان به اعدادی چون 12345 و 12345678 اشاره نمود.

واحد تحقیقات مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا به روزترین اطلاعات در خصوص موارد امنیتی را جمع آوری کرده و راهکارهای مقابله با آنها را به شما عزیزان ارائه نماید.

در فهرست رایج ترین گذرواژه های سرقت شده در سال 2017 ، کلمه football چهار رتبه پایین آمده و به مقام پنجم رسیده است. کلمه های  letmein و iloveyou  نیز به عنوان گذرواژه های جدید در رتبه های  هفتم و دهم قرار دارند.

البته کلمه هایی مانند qwerty در این واژه ها وجود دارد. درست است که این کلمه به ظاهر پیچیده و هوشمندانه به نظر می آید اما در حقیقت این عبارت، همان حروف و اعداد بر روی صفحه کلید هستند که بترتیب تایپ شده‌اند.

همان طور که مطلع هستید ، گذرواژه های ساده تر با استفاده از روش سعی و خطا (Brute Force) آسان تر و سریع تر کشف می شوند.گفتنی است که با استفاده از گذرواژه‌های بدون معنی و با نویسه‌های شانسی (Random) و به ویژه بکار بردن نویسه‌هایی خاص نظیر – و _ می‌تواند ضریب امنیت گذرواژه را بطور چشمگیری افزایش دهد.

همچنین بهتر است که از بکار بردن شیوه هایی که گهگاه برای تعریف گذرواژه رایج می‌شوند، به طور مثال استفاده از (3 به جای E) خودداری شود. زیرا این نفوذگران به طور قطع از این شیوه ها باخبر بوده و از آن استفاده خواهند کرد.

البته باید از یک گذرواژه نیز برای چندین سایت و محل مختلف استفاده نکرد. زیرا در صورت لو رفتن گذرواژه میتوان به همگی اطلاعات شما دسترسی یافت.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت