انتشار جزئیاتی از رمزگشایی آیفون توسط FBI

انتشار جزئیاتی از رمزگشایی آیفون توسط FBI

 

درخواست FBI از اپل برای رمزگشایی گوشی آیفون یکی از جنجالی ترین خبرهای سال گذشته میلادی بود که مظنون اصلی حادثه تروریستی سن برناردینو در آمریکا از آن استفاده می کرد. در این ماجرا FBI اعتقاد داشت با رمزگشایی از آیفون مورد نظر و دسترسی به اطلاعات موجود در آن می تواند سرنخ هایی از افراد پشت پرده این حادثه تروریستی به دست آورد. اما در طرف مقابل اپل با رد درخواست FBI اعلام کرد به دلیل حفظ حریم خصوصی کاربران خود قادر نیست رمز یک آیفون را هر چند که متعلق به مظنون یک حادثه تروریستی باشد باز کند.

کار این دو نهاد به دادگاه های فدرال نیز رسید و رای به سود FBI صادر شد. اما اپل همچنان در حال تلاش برای انجام ندادن این کار بود که ناگهان اعلام شد FBI به کمک گروهی ناشناس توانسته  آیفون مورد نظر را قفل گشایی کرده و بدون نیاز به اپل، اطلاعات مورد نظر خود را از این آیفون به دست آورد. حال نوبت به اپل بود که از FBI خواست روش کار خود را در اختیار متخصصین امنیتی این شرکت قرار دهند تا حفره های احتمالی برای حمایت از کاربران مسدود شوند و البته FBI نیز چنین درخواستی را نپذیرفت.

چند روز پیش FBI گزارشی یکصد صفحه ای منتشر کرد که در آن برخی جزئیات درباره نحوه دسترسی به اطلاعات موجود در آیفون مظنون حادثه تروریستی سن برناردینو توضیح داده شده است. بخش های زیادی از این گزارش که در اختیار اسوشیتد پرس قرار گرفته توسط مقامات امنیتی سانسور شده و عنوان محرمانه بر روی آنها ثبت شده است.

پس از شکایت برخی نهادهای خبری به دادگاه عالی ایالات متحده مبنی بر اینکه FBI می بایست کشفیات خود را در راستای قانون شفاف سازی خبری در اختیار رسانه ها قرار دهد، این سازمان گزارش سانسور شده مورد اشاره را در اختیار آنها قرار داده که البته به هیچ عنوان مورد قبول AP نمی باشد و به نظر می رسد در ماه های آینده با پیگیری مجدد پرونده، جزئیات بیشتری از تکنیک مورد استفاده FBI برای قفل گشایی از آیفون تروریست حادثه منتشر شود

 

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت