رمز عبور قدرتمند با استفاده از راه هایی ساده !

password

رمز عبور قدرتمند

به گزارش مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت، تحقیقات صورت گرفته در خصوص رمز عبور قدرتمند گویای این بوده که از طریق راه های ساده ای می توان افراد را به سمت استفاده از رمزهای مناسب برد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش بوده تا بروزتربن خبرها و همچنین اطلاعات مفیدی در خصوص بازیابی اطلاعات را برای شما عزیزان ارائه نماید.

Sophos که یک شرکت امنیتی می باشد اعلام نمود که تعدادی از محققان تحقیقاتی را به شکل دو آزمون انجام داده اند و در طی آن رفتار کاربران را نسبت به بکارگیری رمز عبور قدرتمند مورد بررسی قرار داده‌اند.

در آزمون اولی صورت گرفته به تعداد 300 کاربر هنگام ایجاد حساب کاربری یا هشداری در در خصوص ضعیف بودن رمز عبور داده نشده و یا از طریق راه هایی مانند پیام‌های استاندارد، نمودارهای اندازه‌گیری قدرت رمز و نمایش ایموجی‌ها میزان کیفیت این رمزهای عبور به آن ها اطلاع داده شده است. در انتها نتیجه این تحقیق گویای این بود که در هنگامی که هیچ هشداری به کاربر داده نمی شود ، میزان رمزهای عبور ضعیف 75 درصد بوده و هنگامی که از ایموجی‌ها برای هشدار به کاربران استفاده شده ، این میزان به یک سوم کاهش یافته است.

در آزمون دوم نیز به تعداد 500 کاربر گفته شد که یک هکر در چه سرعتی قادر است رمزهای عبور را بشکند که موجب شده رمز عبور قدرتمند به میزان ده برابر افزایش یابد.

به طور کلی این آزمون نشانگر این است که بیان مناسب برای نشان دادن ضعیف بودن رمز عبور نقش چشمگیری در رفتار امنیتی کابران دارد . قابل ذکر است بدانید که رمز عبورهای پیچیده نیز در صورتی مناسب هستند که قبلا مورد استفاده کسی قرار نگرفته باشد و اطلاعات آن در دسترس نفوذگران نباشد و پیشنهاد می شود که مدیران سایت برای جلوگیری از این مشکل از Pwned استفاده نمایند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت