,

روش‌های نصب SSD روی لپ تاپ

راهنمای خرید SSD مناسب

خوب است بدانید که با دو روش می توان نصب هارد SSD روی لپ تاپ را انجام داد: روش اول جایگزینی به جای هارد دیسک قبلی و روش دوم از طریق اضافه کردن به عنوان هارد دوم لپ تاپ. با ادامه این مطلب با ما باشید تا به شما روش‌های نصب SSD روی لپ تاپ را توضیح دهیم.

روش اول: جایگزینی به جای هارد دیسک قبلی

برای جایگزینی به جای هارد دیسک قبلی، بهتر است ابتدا لپ تاپ خود را خاموش کنید سپس باطری آن را نیز جدا نمایید. حال بایستی پشت لپ تاپ را باز کنیدو هارد دیسک قبلی را جدا نموده و SSD را به جای آن قرار دهید. پس از اینکه مطمئن شدی که SSD به طور محکم در جای خود پشت لپ تاپ قرار گرفته، آن را روشن کرده و به نصب ویندوز جدید و نرم افزارها و درایور های مورد نیاز اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که نصب هارد SSD روی لپ تاپ با هارد دیسک SATA مشابه است. حال متوجه خواهید شد که سرعت لپ تاپ شما بسیار بالا رفته است. به منظور دسترسی به اطلاعات هارد دیسک قدیمی لپ تاپ خود نیز می‌توانید از طریق تبدیل SATA به USB اقدام کنید. یا اینکه هارد را داخل یک باکس هارد 2.5 اینچی قرار دهید و از آن مشابه یک هارد اکسترنال استفاده نمایید.

روش دوم: نصب SSD به عنوان هارد دوم

 در این روش با استفاده از براکت هارد لپ تاپ و نصب SSD به جای درایو نوری CD/DVD، لپ تاپ شما دارای دو هارد خواهد بود. در واقع هارد قبلی دست نخورده باقی می‌ ماند. با این کار HDD Caddy به جای درایو نوری نصب شده و در عین باقی ماندن اطلاعات و هارد قدیمی روی لپ تاپ، می‌توان ویندوز را روی SSD نصب و  سرعت بالای آن نهایت استفاده را ببرید.

عیب استفاده از این روش در این است که درایو نوری از لپ تاپ حذف شده و برای استفاده از CD/DVD باید از دی وی دی رایتر اکسترنال استفاده کنید.

اگر لپ تاپ شما دارای CD/DVD درایو استاندارد است، می‌توانید برای اضافه کردن هارد به لپ تاپ و داشتن دو هارد روی آن، از طریق محفظه درایو نوری،  دومین هارد را به لپ تاپ خود بیفزایید. در حقیقت شما بوسیله یک HDD Caddy و جاگذاری آن به جای درایو نوری، هارد SSD را به لپ تاپ خود اضافه کرده اید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت