رونمایی از پروتکل WPA3 جهت بهبود امنیت شبکه های بی سیم

امنیت شبکه

WPA3 پروتکل تازه ی امنیت شبکه های بی سیم به طور رسمی معرفی شد. با بهره گیری از این پروتکل امنیتی،حفاظ های ایمنی روترهای WiFi قدرتمند تر شده که موجب ارتقا سطح امنیت انتقال اطلاعات بین رایانه کاربران و تلفن های هوشمند، تجهیزات هوشمندخانگی و شبکه ارتباطی اینترنت خواهد شد. این پروتکل همچنین در افزایش امنیت شبکه های ارتباطی در محیط های کاری نیز تاثیر گذارخواهد بود.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

Wi-Fi Alliance اتحادیه ای است از شرکت های حوزه تکنولوژی با هدف توسعه پروتکل های WiFi ،  این تحادیه که چندی پیش در اوایل 2018 بعضی از ویژگی های WPA3 را رسانه ای کرده بود، اخیرا به طور رسمی از ورود این پروتکل به فاز نهایی خود خبر داد.

Wi-Fi Alliance ادعا می کند که هک کردن شبکه های بیسیم با وجود پروتکل جدید WPA3 با روش های قدیمی کار بسیار سختی خواهد بود. offline dictionary based attack یا به اختصار ODBA  اصلی ترین روش نفوذ به شبکه های بی سیم محسوب می شود که به هکرها این قابلیت را می دهد تا  به تعداد دفعات مورد نیازشان برای یافتن رمز عبور یک شبکه تلاش کنند. برای اجرای این روش هکر ها معمولا از نرم افزارهایی که توانایی حدس زدن کاراکترهای زیادی  شامل حروف، اعداد و ترکیبات دیگر را داشته باشند استفاده می کنند.

به گفته ی Wi-Fi Alliance  پروتکل WPA3 در مودم روترهایی که استاندارد جدید را دریافت کرده باشند پشتیبانی می شود و خود تولید کنندگان می توانند تصمیم بگیرند که WPA3 را در مودم های ساخت خود مورد استفاده قرار دهند یا خیر.

هدف WPA3  این است که جای WPA2 را بگیرد که در سال 2004 معرفی شده بود چرا که از 14 سال پیش تا به امروز مقالات زیادی در خصوص  ضعف های امنیتی این پروتکل منتشر شده است. در چند وقت اخیر هم پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که یک نقص امنیتی که با نام KRACK شناخته می شود این قابلیت را دارد که حتی بدون دسترسی به رمز عبور از یک شبکه WiFi سو استفاده کند که پس از آن بروزرسانی هایی از جانب شرکت های تولید کننده مودم روتر جهت بهبود امنیت منتشر شد. اکنون کمپانی های بزرگ تولید کننده تجهیزات شبکه مانند سیسکو از پروتکل جدید WPA3 استقبال کرده اند و ظاهرا در طی ماه های آینده این پروتکل بر روی محصولات این شرکت مورد پشتیبانی قرار خواهد گرفت.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت