رونمایی ASRock از مادربرد جدیدش با عنوان X399M Taichi

X399M Taichi

کمپانی ASRock به تازگی از نخستین مادربرد قطع micro-ATX خود که برای پردازنده های  Ryzen Threadripper ای‌ام‌دی است، رونمایی کرد. این مادربرد که دارای عنوان X399M Taichi می باشد از بیلد کامل Threadripper HEDT پشتیبانی می‌کند.

گفتنی است که وظیفه تامین انرژی مورد نیاز این مادربرد را، اتصالات برق 24 پین ATX و 8 پین EPS عهده دار است و همچنین از ویژگی های این مادربرد می توان به VRM هشت فازی ، که باعث قدرت دهی به پردازنده ها می شود نام برد.

MOSFET تعبیه شده بر روی این VRM ، به گونه ای عمل کرده که حرارت را از راه یک لوله انتقال حرارت به طرف یک هیت‌سینک اولیه کوچک و یک هیت‌سینک ثانویه بزرگ‌تر هدایت می نماید.

سوکت TR4 به چهار شیار رم DDR4 DIMM متصل شده و از چیدمان چهارکاناله DDR4 پشتیبانی می‌کند؛ همچنین سه شیار توسعه PCI-Express 3.0 x16 که حداقل دو مورد از آنها همواره در بالاترین پهنای باند x16 فعالیت می‌‌کنند، نیز ارائه شده است.

باید گفت که این مادربرد از نظر گزینه های ذخیره سازی گسترده بوده و سه شیار 32Gb/s M.2، یک پورت 32Gb/s U.2 و هشت پورت SATA 6Gb/s این امکان را می دهد که کاربران هر گونه نیاز خود را برطرف نمایند.

X399M Taichi در حوزه امکانات ارتباطاتی از وای‌فای با استاندارد 802.11ac، بلوتوث 4، WLAN و دو رابط 1GbE نیز پشتیبانی می کند.

ازراک برای پنل عقبی این مادربرد قدرتمند هشت پورت USB 3.0 و دو پورت USB 3.1(شامل یک پورت Type-C) را در نظر گرفته است. همچنین در چهار پورت USB 3.0 نیز در قسمت جلویی مادربورد در اختیار کاربران قرار دارد.

همچنین X399M Taichi دارای بالاترین رده تراشه صوتی آنبرد که ویژگی کدک 120 dBA SNR را در کنار خازن‌های رده‌بالا و ایزولاسیون سطح زمین ارئه می دهد.

ظاهرا قرار است که این مادر برد جدید در جریان نمایشگاه بین‌المللی CES سال 2018 به‌طور رسمی معرفی شود.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت