رکورد جدید آمریکا در دستگیری تبهکاران دارک وب

darkweb

نیرو‌های آمریکایی اخیرا تنوانستند با نفوذی مخفیانه به دارک وب و دستگیری ۳۵ نفر، رکورد جدیدی را در تعطیل کردن بازار‌های غیر قانونی دارک وب به ثبت برسانند. وزارت دادگستری، وزارت امنیت ملی، سرویس مخفی، اداره مبارزه با مواد مخدر و سرویس بازرسی پستی همگی با کمک هم توانستند اولین حمله‌‌ و نفوذ به دارک وب را طراحی و پیاده سازی نمایند و در نتیجه ی آن فروشندگان مواد مخدر و دلالان اسلحه را دستگیر کنند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

مامورین سازمان امنیت ملی آمریکا به طور مخفیانه به صفحات دارک وب رفتند و اعلام کردند که با هدف پولشویی قصد دارند به سرعت از فضای غیر قانونی، اسلحه یا مواد مخدر خریداری کنند. همین کار به سادگی توانست باعث دستگیری 35 نفر و مصادره اموال غیر قانونی آنها شود که ارزش این اموال در مجموع برابر ۲۳.۶ میلیون دلار می باشد.

در بین این اموال ، بیش از ۱۰۰ اسلحه، ۲ هزار بیت کوین و ۳.۶ میلیون طلا و پول نقد وجود داشته که میتوان بر اساس آن ها نتیجه گرفت که این ۳۵ نفر، قاچاقچیانی حرفه‌ای بوده اند. همچنین ، ماموران تعداد زیادی تجهیزات استخراج بیت کوین و ماشین‌های بدون سند هم  پیدا کردند که همگی آنها نیز ضبط  و مصادره شدند. مسئولین نام هیچ یک از محکوم شدگان را فاش نکردند و تنها اعلام نمودند که ۳۵ نفر ۲۱ تا ۳۴ ساله بوده‌اند و در شهر‌های نیویورک و کالیفرنیا اقامت داشته اند.

لازم به ذکر است که  این دستگیری پیشرفت تاثیرگذاری در زمینه ی دارک وب محسوب نمی شود چرا که  دارک وب طبیعتی مخفیکارانه‌ داشته و کار را برای فروشندگان غیر قانونی بسیار آسان می کند. این افراد می‌توانند برای به فروش رساندن تجهیزات غیر قانونی خود مانند مواد مخدر، اسلحه و … به سادگی آگهی بگذارند و خریداران زیادی برای خود بیابند.

با این وجود این حمله‌ی چند جانبه‌ی نهاد‌های دولتی آمریکا به دارک وب می تواند شروعی باشد برای دستگیری فروشندگان غیرقانونی و حرکتی در جهت کنترل این فضا.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت