برای ریکاوری هارد اکسترنال فرمت شده چه کنیم؟

برای ریکاوری هارد اکسترنال فرمت شده چه کنیم؟

خوب است بدانید که هارد اکسترنال به دلایل مختلفی امکان فرمت شدن دارد. حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که چنان چه فایل مورد نظر در کامپیوتر ما شناسایی نشد و یا اینکه هارد دیسک شما خراب شده باشد چه باید کرد؟ ممکن است حتی شما به صورت ناخواسته این فایل را قبلا حذف کرده باشید.

آیا راهی برای ریکاوری آن شما وجود دارد؟ ما در این مقاله سعی داریم به شما بگوییم بازیابی اطلاعات آن در چه مواقعی امکان پذیر است. پس این مطلب را تا انتها بخوانید.

 مشکلات هارد اکسترنال

خرابی‌های هارد  معمولا به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. به طور معمول اکثر ایرادات هارد به این دو نوع خرابی بر می‌گردند.

خرابی‌های نرم افزاری

این نوع خرابی مربوط به مشکلات نرم افزاری هارد اکسترنال است. ممکن است در سیستم کنترل داده، فریم ویر اشکالی به وجود آمده باشد. شاید هم هد هارد، موتورهای هارد دیسک، موتورهای اسپیندل، بلبرینگ و دیپر نیاز به تعمیر داشته باشند. در هر صورت برای حل مشکلات نرم افزاری باید هارد اکسترنال در کلین روم باز شود.

در این اتاق هیچ گرد و غباری یافت نمی‌شود و تکنسین‌های باتجربه و متخصص با استفاده از دستگاه‌ها و ابزارهای کاملا پیشرفته به رفع مشکلات نرم افزاری می‌پردازند. در این مواقع یک بررسی دقیق صورت می‌گیرد تا میزان آسیب دیدگی به طور کامل مشخص شود. پس از آن تعیین می‌شود که کدام بخش‌ها باید تعویض شوند و کدام قسمت‌ها قابلیت تعمیر دارند.

خرابی سخت افزاری

 این نوع خرابی همان طور که از نامش پیداست به مشکلات سخت افزاری باز می‌گردد. اگر هارد مورد حمله‌ ویروس‌ها قرار گیرد دچار مشکل سخت افزاری می‌شود. زیرا فشار روی هارد زیاد شده و سخت افزار آن مشکل پیدا می‌کند. در این مواقع حتی ممکن است بازیابی اطلاعات امکان پذیر نباشد. در خرابی فیزیکال امکان دسترسی به اطلاعات وجود ندارد. فرمت پارتیشن هارد اکسترنال و یا از بین رفتن پارتیشن می‌تواند از علت‌های در دسترس نبودن اطلاعات باشد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت