زمان رونمایی تراشه قدرتمند سامسونگ به نام اکسینوس 9810 آشکار شد

exynos 9810

کمپانی سامسونگ به تازگی اعلام نمود که در حاشیه نمایشگاه CES و در چهارم ژانویه ، تراشه قدرتمند خود به نام اکسینوس 9810 که از نسل جدید تراشه‌های اکسینوس می باشد را معرفی خواهد کرد.

همچنین سامسونگ با انتشار تصویری با عنوان Beyond a Component یا “فراتر از یک قطعه یا جز” ، تصمیم خود مبنی بر معرفی تراشه‌های اکسینوس در نمایشگاه CES سال آینده که به زودی برگزار می‌شود را قطعی کرد. با این وجود هنوز اطلاعاتی از نام و مشخصات این تراشه بدست نیامده است ولی به نظر می آید که قرار این تراشه از گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس پشتیبانی کند.

انتظار می رود که در اواخر سال میلادی آینده، یکی از نسخه‌های گوشی نوت 9 نیز از این تراشه بهرمند شود و از طرفی نیز به نظر می آید که محصول دیگری جدا از این سه گوشی پرچمدار با استفاده از این تراشه وارد بازار شود.

ظاهرا قرار است  اکسینوس 9810 همانند تراشه اسنپدراگون 845، با استفاده از فناوری لیتوگرافی 10 نانومتری FinFET ساخته شود. البته هنوز به طور دقیق قابلیت های این تراشه مشخص نیست، با این وجود گویا هسته گرافیکی Mali-G72 و مودم‌های پرسرعت جدید و پشتیبان از ارتباط LTE در سرعت‌های Cat 18 از جمله ویژگی های مهم آن خواهد بود. همچنین مودم های جدید امکان فراهم سازی حداکثر سرعت دانلود و آپلود در حدود 1200 و 150 مگابیت بر ثانیه را دارا هستند.

امکان این نیز وجود دارد که کمپانی سامسونگ مانند کوالکام، اپل و هواوی، یک هسته پردازشی اختصاصی برای کاربردهای وابسته به هوش مصنوعی و شبکه‌های عصبی به این تراشه خود اضافه کند و ظاهرا عنوان  Beyond a Component  نیز نشان دهنده  حضور این هسته اختصاصی خواهد بود.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت