سامسونگ تولید انبوه حافظه 16 گیگابایتی LPDDR5 را آغاز کرد

حافظه 16 گیگابایتی LPDDR5

سامسونگ به تازگی شروع به تولید انبوه حافظه 16 گیگابایتی LPDDR5 کرده است. این موضوع علاوه بر اینکه باعث می‌شود تا فاصله از رقیبانش بیشتر شود، باعث می‌شود تا بار دیگر سامسونگ از یک تکنولوژی و فناوری جدید رونمایی کند.

سامسونگ علاقه‌ی فراوانی به رونمایی از دستاوردهای خود دارد و همیشه سعی می‌کند در این موارد خودنمایی کند. باید گفت این بار سامسونگ واقعا به موفقیت چشم گیری دست پیدا کرده است. این شرکت کره‌ای، تولید انبوه حافظه‌های رم موبایل 16 گیگابایتی LPDDR5 را به تازگی آغاز کرده است. این تراشه‌ها به عنوان اولین حافظه‌هایی هستند که به روش EUV تولید شده‌اند. در این روش برای تولید هر قطعه سیلیکونی از اشعه لیزر و مواد شیمیایی حساس به نور استفاده می‌شود.

این تولیدات علاوه بر اینکه باعث پیشی افتادن سامسونگ از رقبایش می‌شود ، باعث می‌شود تا موانع توسعه رم نیز برداشته شود و روند توسعه سرعت بیشتری به خود بگیرد.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، تولید انبوه این نوع حافظه علاوه بر اینکه باعث پیشرفت و توسعه می‌شود، تاثیرات ملموس آنی نیز دارد. این مدل حافظه 16 گیگابایتی نسبت به مدل 12 گیگابایتی، کوچک‌تر هستند و در عین حال سرعت بیشتری نیز دارند. طبق اخبار منتشر شده این مدل حافظه 30 درصد کوچک‌تر و 16 درصد سریع‌تر از نسخه‌های پیشین هستند.

کوچک‌تر شدن رم باعث می‌شود تا گوشی‌های هوشمند باریک‌تر شوند و از طرفی فضای بیشتری در اختیار دیگر قطعات نظیر باتری و دوربین قرار می‌دهد.

سامسونگ درصدد است تا از این حافظه برای اولین بار در گوشی‌های پرچمدار نسل بعد استفاده کند. علاوه بر این سامسونگ امیدوار است تا بتواند از این تراشه برای اولین بار در فناوری خودروها استفاده کند. بنابراین شاید سرعت و قدرت بیشتر سیستم‌های اطلاعات و سرگرمی درون خودروها در نتیجه تعبیه‌ی همین تراشه‌ها باشد.

دیدگاه شما کاربران امین دیتا در این زمینه چیست؟

منبع: news.samsung

 

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت