سامسونگ خود را برای تولید تراشه‌های 7 نانومتری آماده می کند

samsung

سامسونگ

به گزارش مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت، سامسونگ در یک اعلان رسمی خبر از به پایان رسیدن کار توسعه و فراهم کردن پیش نیازها برای تولید تراشه‌های 7 نانومتری داد. این خبر خود نشان دهنده آماده شدن این غول کره ای برای تولید این تراشه ها می باشد. طبق این اعلان رسمی، کار توسعه تراشه‌های 7 نانومتری ماه پیش به پایان رسیده است و در حال حاضر مهندسین این شرکت کار خود را بر روی توسعه تراشه‌های 5 نانومتری آغاز کرده اند. ظاهرا سامسونگ کار طراحی تراشه‌های 7 نانومتری خود را بر اساس مشتریان احتمالی خود انجام داده است. می توان گفت که مهم ترین این مشتریان کوالکام است.اسنپدراگون 855 که پردازنده‌ی پرچمدار بعدی کوالکام خواهد بود بر اساس معماری 7 نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد. تولید این تراشه از اواخر سال جاری یا نهایتا اوایل سال آینده آغاز میشود.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا جدیدترین خبرها و همچنین اطلاعات مفیدی در خصوص بازیابی اطلاعات را برای شما عزیزان ارائه دهد.

شایان ذکر است که اسنپدراگون 855 با شبکه ی 5G بوده و از همین رو 40 درصد سریع تر خواهد بود و همچنین از 35 درصد مصرف کمتری نیز برخوردار است. احتمالا گلکسی اس 10، پرچمدار سامسونگ در سال 2019 نخستین گوشی هوشمندی خواهد بود که از این پردازنده بهره می برد. تراکم گره های روی تراشه به طور معمول در یک تراشه ی 7 نانومتری نسبت به تراشه‌های 10 نانومتری بیشتر است. این امر موجب خواهد شد تا پردازنده‌ی پیشرفته‌تر از ابعاد و ضخامت کمتری برخوردار باشد. به لطف این ویژگی، سازنده قادر خواهد بود تا فضای بیشتری را برای قطعات مهمی همچون باتری در نظر بگیرد و دستگاه باریک‎تری طراحی کند.

با وجودی که تولید تراشه های 7 نانومتری هزینه ی بیشتری را شامل می شود، سامسونگ میلیاردها دلار برای تجهیزات تولید این تراشه‌ها سرمایه گذاری کرده است که موجب می شود این فرایند اندکی آسان تر شود. این کمپانی، تراشه های یاد شده را از طریق فناوری اشعه ماورا بنفش یا EUV تولید خواهد کرد که هزینه ی دستگاه های این فناوری چیزی حدود 187 میلیون دلار تخمین زده می شود که در نهایت باید توسط متخصصین زیادی مدیریت شوند. البته برای تولید تراشه 7 نانومتری اشعه ماورا بنفش یک ضرورت محسوب نمیشود، همان طور که رقبای سامسونگ مانند TSMC از فناوری های دیگر برای این کار استفاده میکنند اما این فناوری به سامسونگ اجازه ی تولید تراشه‌ها حتی با اندازه‌ی کوچک‌تر نیز میدهد و این را میتوان حرکت هوشمندانه‌ی سامسونگ دانست.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت