سامسونگ و کوالکام در تولید تراشه 5G هفت نانومتری ، با هم همکاری خواهند کرد

qualcomm samsung

سامسونگ و کوالکام

به گزارش مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت ، سامسونگ و کوالکام تصمیم دارند به جهت استفاده از فناوری ساخت هفت نانومتری سامسونگ در تراشه‌ی بعدی کوالکام با هم همکاری داشته باشند.

به اعلام سامسونگ و کوالکام، به جهت استمرار بخشیدن و گسترش همکاری‌های خود در عرصه‌ی نیمه‌هادی‌ها با سابقه ده ساله توافق نامه جدیدی امضا کرده اند که طبق آن این دو شرکت در زمینه‌ی گسترش تراشه‌هایی با پشتیبانی از 5G و فناوری ساخت هفت نانومتری همکاری کنند. سیلیکون مورد نظر که قرار است تولید شود نیاز به استفاده از لیتوگرافی شدید ماورای بنفش در ساخت خواهد داشت. سامسونگ نیز چند سال است که بر روی این فناوری کار می کند. این موضوع می تواند باعث پیش روی شرکت مذکور از TSMC در زمینه‌ی تولید تراشه با فناوری ساخت ۷ نانومتری شود.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش بوده تا جدیدترین خبرها در خصوص انواع سخت افزار و همچنین اطلاعات مفیدی درباره بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه نماید.

از این رو نخستین تراشه‌های 5G اسنپدراگون توسط کارخانه‌ی سامسونگ و با فناوری 5G و فرآیند فوق کم‌مصرف EUV تولید خواهند شد. البته هنوز اطلاعاتی در خصوص بازه زمانی این پروژه در دسترس نیست. اما به دلیل اینکه کوالکام قبل از این گفته بود که پلتفرم‌های خود با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های ارتباطی را برای گوشی‌هایی که در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی می‌شوند آماده می‌کند، به نظر می آید که ماژول ها تا اواخر سال میلادی جاری به تولید انبوه برسند. گفتنی است که جدا از قابلیت 5G ،  این تراشه‌ها بهبودهای بی‌نظیری در کارایی و مصرف انرژی ارائه خواهند داد. این نیز به دلیل بهرمند بودن از فناوری هفت نانومتری LPP EUV سامسونگ محقق می‌شود. همچنین این کمپانی قادر به استفاده از ترانزیستورهای بیشتر خواهد بود. از این رو پردازنده های اسپندراگون جدید با پشتیبانی از 5G از لحاظ فیزیکی، کوچک‌تر از نسل‌های پیشین خود خواهند بود. این امر در حالی صورت می گیرد که تقریبا در تمام ویژگی‌ها بهبودهایی دارد و عملکرد بهتری نیز از خود ارائه می دهد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت