با سنسور LiDAR آیفون 12 پرو می‌توانید قد خود را اندازه گیری کنید

سنسور LiDAR آیفون 12 پرو

پس از انتشار شایعه‌های فراوان و گمانه‌ زنی‌های بسیار از سونی منابع معتبر در خصوص استفاده از لنز LiDAR در آیفون‌های 12، سرانجام کمپانی اپل اعلام کرد که در نسخه‌های آیفون 12 پرو و پرو مکس از این سنسور استفاده کرده است. این سنسور جذاب بر روی ماژول دوربین اصلی قرار گرفته و کاربردهای بسیار زیادی دارد. یکی از کاربردهای آن اندازه گیری قد است که به تازگی توسط کاربران اعلام شده است.

آیفون‌های 12 پرو و پرو مکس به لطف سنسور عمق سنج LiDAR به قابلیت‌های اسکن محیط و اشیاء و واقعیت‌ افزوده مجهز شده است به همین جهت در کارهای مهندسی و محاسباتی بسیار مهم است. حال بررسی‌های صورت گرفته از سوی رسانه‌های معتبر نشان‌ می‌دهد که با استفاده از اپلیکیشن Measure app می‌توان قد افراد را به کمک سنسور LiDAR اندازه گیری کرد.

سنسور LiDAR آیفون 12 پرو

البته این ویژگی خیلی خاص و منحصر به فرد نیست و در گذشته نیز در گوشی‌های اندرویدی که به سنسور TOF مجهز بودند، مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از این ویژگی نیز خیلی دشوار نیست. کافی است در آیفون 12 خود برنامه Measure app را دانلود و باز کنید. این برنامه به کمک لنز مذکور، قد افراد را از کف زمین تا بالای سر آن‌ها تشخیص داده و اندازه می‌گیرد. پس از اندازه گیری یک خط افقی در کنار سر کاربر نمایان می‌شود که قد را طبق آنچه تنظیم کرده باشید ( متر ، فوت، اینچ) نشان می‌دهد.

برای تغییر تنظیمات اندازه گیری کافی است به مسیر Settings > measure > measure units مراجعه کنید. همچنین با دکمه شاتر می‌توانید عکس را با دیگران شیر کنید. این قابلیت به دستگاه‌های مجهز به سنسور LiDAR در آیفون 12 پرو و پرو مکس محدود می‌شود و انتظار می‌رود با بروزرسانی بعدی IOS 14 برای آیپد پروهای 2020 نیز عرضه شود.

منبع: pocket-lint

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت