سوالات متداول در خصوص صدای غیر عادی هارد دیسک

بازیابی هارد دیسک

هارد دیسک ها از قطعات مکانیکی و الکترونیکی تشکیل شده اند. معمولا بعد از روشن کردن هارد صدای چرخش موتور و دیسک های هارد دیسک شنیده می شود. ولی ممکن است برخی مواقع صداهای غیر عادی مانند تق تق، قیژ قیژ و تیک تیک شنیده شود که این مورد نشان دهنده نقص هارد دیسک است.

راه حل تعمیر صدای غیر عادی هارد دیسک

۱- اگر هارد دیسک تان از نوع ۳.۵ اینترنال است و در کیس کامپیوترتان استفاده میکنید حتما از سلامت کابل برق و پاور سیستم تان مطمئن شوید.

۲- اگر هارد تان اکسترنال است با کابل دیگری تست کنید یا اگر از نوع آداپتوری است حتما آداپتور را هم تعویض و تست کنید.

دلیل صدای غیر عادی هارد مانند خش خش و تیک تیک؟

برخی مواقع در اثر ضربه خوردن هارد، تکان خوردن، از  هارد دیسک صداهای غیر عادی منتشر می شود که در هارد های اکسترنال بیشتر دیده می شود چرا که هارد دیسک های اکسترنال نسبت هارد دیسک های اینترنال بیشتر در معرضه ضربه قرار دارند و همیشه در حال جابجایی هستند.

شنیدین صدای مانند تق تق کردن هارد ، قیژ قیژ کردن و … نشان دهنده این است که هارد دیسک شما مشکل فیزیکالی دارد. بازیابی اطلاعات از هارد دیسک های ضربه خورده با مشکلات فیزیکالی به نسبت مشکلات دیگر بسیار پیچیده تر و زمان بر است. اگر مشکلات فیزیکالی هارد دیسک شدید باشد.

هارد دیسک من ضربه نخورده اما بری چی صدای غیر عادی دارد؟

توجه داشته باشید که همیشه دلیل صدای غیر عادی هارد دیسک ضربه خوردن نیست، ممکن است قطعات هارد دیسک بدون هیچ دلیل خراب شوند و از آنها صدای غیر عادی شنیده شود.

تعمیر یا ریکاوری هارد با صدای تق تق و نامعمول؟

بطور کلی تعمیر هارد دیسکی که صدا غیر عادی دارد و منشا آن مکانیکی است توصیه نمیشود. اما برای بازیابی اطلاعات هارد دیسک با صدای غیر معمول نیاز به جراحی هارد دیسک است تا مشکل موقتا حل و اطلاعات استخراج شود.

آکادمی هارد ایران با کلین روم استاندارد و نیز استفاده از بهترین ابزارهای جراحی هارد دیسک می تواند اطلاعات شما را از هارد دیسک های ضربه خورده با مشکلات فیزیکالی ریکاوری کند. دقت کنید که همیشه صدای غیر عادی دلیل بر مشکل فیزیکالی ندارد خرابی فریم ور، برد و … نیز باعث ایجاد صدای غیر عادی هارد دیسک می شود.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت