برنامه های شرکت سیگت برای ساخت هارد دیسک 20 ترابایتی در سال جدید

هارد دیسک جدید سیگت

حتی اگر درایوهای حالت جامد برای عملکرد ضروری باشند، نیاز به ذخیره سازی با ظرفیت بالا با  هزینه ی مقرون به صرفه همچنان در حیطه های مختلف صنعت حس می شود. سیگت (Seagate) قصد دارد با استفاده از ضبط مغناطیسی  گرمایی (HAMR) و انتقال به ضبط مغناطیسی با نقطه گرم (HDMR) پس از آماده شدن فناوری، این مشکل را برطرف کند. طراحان اعلام کرده اند که این برنامه در حال اجرا است و پیش بینی می شود در سال میلادی جدید شاهد انقلابی در زمینه ی ذخیره اطلاعات باشیم و رویای ساخت هارد دیسک 20 ترابایتی  عملی شود.

HAMR از دهه 1990 در حال توسعه است، اما فرآیندهای جدیدتر تولید و قطعات الکترونیکی بهبود یافته این امکان را به وجود می آورد که مفید بودن خود را ادامه دهد و همچنان به افزایش تراکم ذخیره سازی ادامه دهد. تعداد کمی از محصولات موجود برای مصرف کنندگان عمومی قبلاً از این فناوری استفاده کرده اند. تا سال 2020، شرکت سیگت قصد تولید هارد دیسک 20 ترابایتی را با استفاده از فناوری HAMR دارد. شرکت سیگت یکی از تولیدکنندگان اصلی هارد دیسک ها است که در آمریکا فعالیت دارد و در سال های گذشته توانسته در تولیدات مرتبط با حافظه ها در جهان حرف اول را بزند.

شرکت Seagate در اواخر سال 2018 یا اوایل سال 2019 قصد دارد اولین درایوهای HAMR تجاری خود را به بازار عرضه کند. پیش بینی می شود ظرفیت درایوها در ابتدا در حدود 16 ترابایت باشد. HAMR در مراحل اولیه به تولید حافظه هایی با اندازه ی 3/5 اینچ محدود خواهد شد، بنابراین فضای ذخیره سازی خارجی و ابر برای دسترسی به حجم انبوه داده ها از دستگاه های تلفن همراه مورد نیاز خواهد بود. به دلیل اندازه ی کوچک دستگاه ها هنوز نمی توان این حافظه ها را در آن ها مورداستفاده قرار داد.

برآوردهای فعلی شرکت سیگت نشان می دهد که با پیشرفت های اخیر فناوری می توان امیدوار بود که در دهه ی آینده بتوان به تولید انبوه هارد دیسک های 50 ترابایتی پرداخت. اضافه کردن یک الگوی کمی به HAMR، آن را به HDMR تبدیل می کند، که گفته می شود می توان با استفاده از آن حتی به شکل بالقوه هارد دیسک هایی با ظرفیت 100 ترابایت را نیز به سادگی تولید کرد. هارد دیسک های 20 ترابایتی می توانند این آینده را تضمین کنند.

اخبار تولیدات HDD

از نظر اقتصادی، انتظار می رود هارد دیسک های سنتی در آینده بتوانند فناوری دنبال کنند که حتی قیمتشان را از فلش های کم حجم حال حاضر کمتر کند، اما سرعت انتقال داده نیز یکی از نگرانی های اصلی در زمینه ی ساخت این هارد دیسک ها است. ارائه هارد دیسک هایی با ظرفیت 100 ترابایتی بسیار عالی به نظر می رسد، اما اگر توان کارایی حال حاضر هارد دیسک ها به شکل قابل توجهی افزایش نیابد، استفاده از همه فضای موجود را دشوار خواهد شد. با اینحال به نظر می رسد تولید هارد دیسک 20 ترابایتی بتواند دریچه ای جدید از فرصت ها را به روی کاربران بگشاید.

منبع: techspot.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت