شرکت سیگت هارد دیسک هایی با ظرفیت 16 ترابایت می سازد

Seagate

با پیش بینی میزان ایجاد داده های جهانی تا سال 2025 از 33 Zettabytes به 175 Zettabytes در سال، سود افزایشی در تراکم دیسک سخت کمی شبیه به قرار دادن انگشتان در رودخانه است، اما مطمئناً همیشه از آن استقبال می شود و کارکردهای خود را دارند. شرکت سیگت هم اکنون 16TB را در درایوهایی با ضریب 3.5 اینچی با فرم Enterprise قرار داده است. طبق گفته Seagate، این بالاترین ظرفیت هارد دیسک هایی است که تاکنون تولید شده است و می توان برای ذخیره ی داده ها از آن استفاده کرد.

شرکت سیگت دو نسخه از درایوهای جدید هلیوم 16TB خود را عرضه می کند. هر دو فاکتور فرم 3.5 اینچی و سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه دارند اما در بعضی از نقاط ظریف متفاوت هستند. Exos X16 HDDSEEAMAZON_ET_135 برای استفاده عمومی از مرکز داده ها طراحی شده است و همراه Seagate Secure می باشد که امکان پاک کردن مطمئن درایو را فراهم می آورد.

نسخه های IronWolf و IronWolf Pro 16TB با سیستم عامل AgileArray Seagate تنظیم شده اند و به مشتریان NAS امکان عملکرد RAID بهینه و پشتیبانی از بار کاری تا 300 ترابایت در سال را ارائه می دهند. نسخه های IronWolf همچنین شامل سنسورهای لرزش چرخشی (RV) برای کمک به آنها در ارائه عملکرد مداوم و آرام است. به غیر از شماره مدل و ظرفیت بیشتر، مشخصات دقیق نسخه های 16TB IronWolf با مدل های مشابه 14TB آنها یکسان است.

عملکرد هارد دیسک های جدید چگونه است

فناوری ضبط مغناطیسی سنتی تراکم درایو را به حد مجاز رسانده است. در مورد دستگاههای با ظرفیت بسیار بالا، تنها نوشتن بیت های مورد نظر امکان پذیر نیست، بنابراین باید داده های اضافی نیز نوشته شود که این قضیه بر عملکرد تأثیر می گذارد. با HAMR، بیتی که باید نوشته شود با استفاده از یک دیود لیزر گرم می شود، به طوری که نوشتن آن ساده تر است و می توان به طور خاص هدف قرار داد. نتیجه این است که هنگامی که با هلیوم اطراف آن ترکیب شود به پیش بینی قدرت درایوهای حداکثر 100TB تا سال 2025 کمک می کند. ما در CES نسخه نمایشی از درایوهای HAMR را دریافت کردیم، اما آنها تا سال 2020 در دسترس نخواهند بود.

شرکت سیگت

شرکت سیگت چندین ماه است که برخی از درایوهای Exos را به برخی از مشتریان سازمانی خود منتقل کرده است تا اطمینان حاصل کند که آنها می توانند تست های صلاحیت فروشنده و معیارهای عملکردی از جمله sg3_utils و smartmontools را اجرا کنند. درایوهای Exos 16TB اکنون به طور کلی برای خرید قابل خریداری هستند ، نسخه IronWolf با قیمت کمی کمتر از Exos  و نسخه IronWolf Pro با قیمت کمی بیشتر از Exos فروخته می شود.

منبع: extremetech.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت