علت صدای غیر عادی در هارد چیست؟

صدای غیرعادی هارد

هارد یکی از مهم‌ترین قطعات داخلی لپ تاپ و کامپیوتر است و به وسیله آن می‌توان اطلاعات را ذخیره کرد. به طور کلی بدون هارد نمی‌توان از کامپیوتر و لوازم خود استفاده کنیم. به هنگام روشن کردن کامپیوتر و یا لپ تاپ اگر خوب دقت کنیم می‌توانیم صدای چرخش موتور و دیسک‌های هارد را بشنویم. این صدا باید طبیعی و نرمال باشد. گاهی اوقات ممکن است صداهای غیرعادی مانند تیک تیک و یا تق تق از هارد خود بشنویم که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

همانطور که گفته شد گاهی اوقات صداهای ناهنجار از هارد می‌آید که در این صورت باید فورا هارد را از سیستم کامپیوتر و یا لپ تاپ خود جدا کنید تا باعث از دست رفتن اطلاعاتتان نشود. چنانچه این کار را انجام ندهید باید به مراکز بازیابی اطلاعات هارد مراجعه کنید تا اطلاعات را برای شما برگردانند.

صدای غیرعادی هارد

دلیل صدا غیرعادی در هارد چیست؟

گاهی اوقات بر اثر ضربه خوردن هارد و یا تکان خوردن هارد باعث می‌شود تا صداهای غیرعادی از آن شنیده شود. این مشکل در هاردهای اکسترنال بیشتر دیده می‌شود زیرا این نوع هارد دائما در حال جا به جایی هستند.

شنیدن صداهایی مانند تق تق و یا قیژ قیژ کردن هارد نشان می‌دهد که از نظر فیزیکالی مشکل دارند. در این موارد، بازیابی اطلاعات هارد نیز سخت‌تر می‌شود و زمانی بیشتر لازم دارد.

البته گاهی اوقات بدون اینکه هارد ضربه‌ای بخورد دچار این مشکلات می‌شود که در این مواقع هارد به طور طبیعی دچار مشکل شده است و اشتباهی از سمت شما صورت نگرفته است. در این مواقع بهتر است هارد خود را نزد مراکز تعمیرات هارد ببرید.

راه حل خانگی تعمیر صدای غیرعادی در هارد

گاهی اوقات دلیل صداهای غیر طبیعی هارد از قطعه نیست و به راحتی می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. اگر هارد دیسک شما از نوع 3.5 اینترنال است حتما از سلامت کابل خود مطلع باشید. بهتر است یک بار کابل را از آن جدا کنید و مجددا وصل کنید و یا در صورت امکان از یک کابل دیگر استفاده کنید.

چنانچه هارد شما دچار مشکل شده است و یا اطلاعات آن پاک شده است می‌توانید به مرکز تعمیرات و بازیابی اطلاعات هارد امین دیتا مراجعه کنید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت