عرضه پردازنده ۸ هسته‌ای اینتل و مادربورد Z390

بعد از عرضه پردازنده های کافی لیک اینتل در ماه گذشته میلادی،کمپانی یوروکام اعلام کرد که پلتفرم Z390 اینتل در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد.

پردازنده ی جدید ذکر شده اولین محصولات ۶ هسته‌ای در این رده می باشند و دلیل مهم پلتفرم های جدید نیز،توان مصرفی بالاتر این پردازنده هاست.از این رو اندازه و تعداد پین سوکت‌ها با پلتفرم قبلی یکسان است. اما پردازنده‌ها با یکدیگر سازگار نیستند.

هم چنین لازم به انتظار برای به روزرسانی بعدی این شرکت نیست،زیرا نماینده ای از شرکت یوروکام اعلام نمود که پلتفرم Z390 اینتل در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ عرضه می شود و به دلیل نزدیک بودن عرضه این دو پلتفرم ،شرکت یوروکام از راه‌اندازی خط تولید جدیدی برای چیپست‌های Z370 منصرف شده و منتظر چیپست‌های Z390 خواهد ماند.

شرکت یوروکام نیز اعلام کرد که برای چیپست Z390 ،پردازنده‌های ۸ هسته‌ای ارائه‌ خواهد شد.پردازنده های یاد شده دارای ۸ هسته به همراه ۱۶ ترد خواهند بود. همچنین باید دانست که برای استفاده از این پردازنده ها نیاز به تغییر مادربورد است.اما همچنان معلوم نمی باشد که چیپست‌های جدید از سوکت‌هایی مشابه با نسل قبلی استفاده کنند (LGA 1151). کمپانی اینتل، قبلا از پردازنده‌های ۶ هسته‌ای و ۸ هسته‌ای خود در پلتفرم‌های رده‌بالا (HEDT) استفاده می‌کرد. ولی با عرضه‌ی پردازنده های ۸ هسته‌ای و ۱۶ ترد رایزن توسط ای‌ام‌دی، شرکت اینتل درصدد اضافه کردن تعداد هسته‌ها به پلتفرم‌های رده‌ پایین‌تر است.

توقع بر این است،این پردازنده‌های ۸ هسته‌ای و ۱۶ ترد اینتل،بخشی از خانواده آیس لیک به حساب بیایند که دارای فناوری ساخت ۱۰ نانومتر پلاس هستند. هم چنین کمپانی ای‌ام‌دی دست به کار شده و تصمیم به ارائه‌ی نسل جدیدی از پردازنده‌های رایزن در سال ۲۰۱۸ دارد و اما تفاوت پردازنده های اینتل و ای‌ام‌دی در این است که کاربران ای‌ام‌دی می توانند از همان مادربوردهای AM4 خود برای استفاده از پردازنده‌های جدید ای‌ام‌دی استفاده کنند. برخلاف پردازنده‌های رایزن که از فناوری ساخت ۱۴ نانومتری استفاده می‌کنند، پردازنده‌های رایزن ۲ از فناوری ساخت ۷ نانومتری استفاده خواهند کرد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت