فرصت طلبی چین برای تسلط بر دنیای فناوری در جریان کرونا

فرصت طلبی چین برای تسلط بر دنیای فناوری در جریان کرونا

در ماه های اخیر بیماری کووید-19 جهان را دچار بحرانی بی سابقه کرده است. این بیماری باعث شده است صنعت بسیاری از کشورهای پیشرو دچار مشکلات جدی شود و تولیدات جهانی را کاهش داده است. بحران کرونا می تواند بسیاری از کشورهای جهان را برای همیشه از چرخه ی اقتصاد جهانی خارج کند و مطمئنا تبعات این بیماری دراز مدت خواهد بود اما فرصت طلبی چین برای تسلط بر دنیای فناوری درست زمانی که کشورهای دیگر عقب کشیده اند نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده است.

بیماری کووید-19 در اواخر سال 2019 اولین بار در کشور پین مشاهده شد و تعداد زیادی از ساکنین این کشور را درگیر کرد اما در حال حاضر با وجود اینکه تقریبا تمام کشورهای جهان درگیر این بیماری هستند، کشور پین ادعا می کند توانسته کرونا را شکست دهد و علاوه بر این قصد دارد از موقعیت پیش آمده نهایت استفاده را بنماید و بتواند جایگاه خود در صنعت فناوری را تضمین کند.

خبر جدیدی که بسیاری از شرکت های بزرگ را نگران کرده است و باعث شده است کمپانی هایی مانند گوگل، اپل و ناسا جلسات مجازی خود را کاملا لغو کنند این است که اپلیکیشن های کنفرانس های گروهی در حال هک شدن هستند و این بدان معناست که اطلاعات این شرکت ها در خطر جدی قرار دارد. اپلیکیشن Zoom یکی از اپلیکیشن های اصلی برای برقرار ارتباط بین کارکنان این شرکت ها بود.

بعد از پخش شدن این خبر، مدیر عامل شرکت زوم اعلام کرد که واقعا شکافی اطلاعاتی در این اپلیکیشن وجود دارد و با اینکه شرکت اصلی در آمریکا مستقر است بسیاری از قسمت های هسته ی اصلی این شرکت در کمپانی های چینی قرار دارند. به ‌نظر می ‌رسد اوایل امسال کلیدهای رمزنگاری AES-128 این شرکت از سرورهای واقع در چین عبور کرده‌ اند؛ برخی از این کلیدها برای جلساتی استفاده می‌ شدند که بین شرکت ‌کنندگان مستقر در آمریکای شمالی صورت می‌ گرفت. متاسفانه مقررات موجود در چین شرکت هایی را که داده هایشان در این کشور نگهداری می شود موظف می کند در صورت درخواست دولت چین اطلاعات داده ها را در اختیار آن ها بگذارند.

فرصت طلبی چین برای تسلط بر دنیای فناوری در جریان کرونا

شرکت زوم اعلام کرده است که به دلیل حجم ترافیک بالای روی این اپلیکیشن بعضی از داده ها به شکل ناگزیر از مراکز داده ی موجود در چین گذرانده شده اند و این شرکت بیان کرده است که در حال حل کردن این نقص امنیتی است. سال هاست که چین مقررات خاصی برای مالکیت داده ها را بنا نهاده است. این مقررات به چین در کپی کردن محصولات جدید الکترونیکی کمک شایانی کرده است. در این زمانه ی خاص با وابستگی بیشتر شرکت های جهانی به شبکه ی اینترنت، فرصت طلبی چین برای تسلط بر دنیای فناوری بیش از پیش به چشم می آید. در حال حاضر جهان در آستانه ی شکل دادن به تحولی عظیم است و چین با برنامه ریزی های جدید قصد دارد قدرت را در سال های آتی از آن خود کند.

منبع: Techcrunch.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت