کوالکوم مجوز فروش تراشه 4G به هواوی را دریافت کرد

فروش تراشه کوالکوم به هواوی

در یک خبر خوب برای علاقه‌مندان به گوشی‌های هواوی، بالاخره کوالکوم تایید کرد که مجوزهای لازم را برای فروش قطعات و تجهیزات خود به هواوی دریافت کرده است. حال هواوی می‌تواند از چیپست‌های قدرتمند و معروف این کمپانی استفاده کند. با استفاده پردازنده‌های اسنپدراگون قطعا عملکرد و قدرت گوشی‌های هواوی بیشتر می‌شود. فروش تراشه کوالکوم به هواوی می‌تواند خبر بسیار خوبی برای هواوی باشد.

چندی پیش خبرهای غیر رسمی در مورد تلاش کوالکوم برای فروش پردازنده‌های خود به هواوی منتشر شده بود. حال کوالکوم این خبر را تایید کرده است و مجوز فروش پردازنده‌های 4G به هواوی را بدست آورده است. البته هنوز اجازه فروش تجهیزات 5G به این کمپانی را ندارد و این مورد باعث ناامیدی و سختی کار هواوی می‌شود.

همچنین رسانه‌های معتبر دنیا نیز این خبر را تایید کرده‌اند و گفته‌اند که اجازه فروش پردازنده‌های 4G وجود دارد اما در مورد 5G شرایط به گونه‌ی دیگری است و مشخص نیست آیا در آینده حق فروش داده می‌شود یا خیر.

فروش تراشه کوالکوم به هواوی

کوالکوم یکی از بهترین سازنده‌های چیپست است که بسیاری از کمپانی‌ها ترجیح می‌دهند از این شرکت چیپست خریداری کنند. علاوه بر چیپست قطعات دیگری نیز وجود دارد که حال هواوی نیز می‌تواند از این تجهیزات استفاده کند.

افزون بر کوالکوم، دیگر شرکت‌های مطرح مانند AMD ، اینتل ، مدیاتک و Sky Words نیز در تلاش برای کسب مجوز هستند و حتی چندین شرکت نیز موفق به دریافت آن شده‌اند. همچنین خبرهایی مبنی بر توافق با شرکت سونی برای خریداری لنز دوربین به گوش می‌رسد که اگر این توافق حاصل شود، هواوی می‌تواند بر بسیاری از مشکلات خود غلبه کند و روند تولید گوشی‌های با کیفیت خود را از سر بگیرد.

علاوه بر این موارد، سامسونگ نیز موفق به کسب مجوز برای فروش تراشه به هواوی شده است. البته هنوز مجوز فروش تراشه درایور صفحه نمایش را کسب نکرده است اما درخواست‌های مربوطه را ارسال کرده است.

تمام این موارد باعث می‌شود تا نسبت به آینده هواوی خوش‌بین بود و با سر کار آمدن دولت‌های جدید آمریکا احتمالا تنش‌ها کمتر شود و این مورد خود باعث رشد بیشتر هواوی خواهد شد.

منبع: androidauthority

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت