فضای ذخیره سازی ابری چقدر امنیت دارد؟

Cloud-Storage-2

شما تا چه اندازه با فضای ذخیره سازی ابری آشنایی دارید؟ در این مطلب قصد داریم توضیح دهیم که داده های شما در ذخیره سازی ابری دقیقا در کجا ذخیره می شوند، یا زمانیکه شما ایمیلی ارسال می کنید، پیام و متن پیوست شما در چه فضایی ذخیره شده و چرا امروزه مردم داده های خود را به جای گوشی های ظرفیت بالا بیشتر در فضای ابری ذخیره می کنند

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

جالب است بدانید که ذخیره‌سازی اَبری هم بر روی هارد دیسک انجام می شود و از ذخیره سازی های عادی امنیت بیشتری دارد.
تفاوت این روش در آن است که برخلاف ذخیره‌سازی در دستگاه های شخصی مثل موبایل، یا هارد دیسک لپ‌تاپ،داده‌های ابری بر روی سرور های شرکت ها بزرگ ذخیره شده و کاربران می توانند به وسیله ی اینترنت به اطلاعاتشان دسترسی پیداکنند.

لازم به ذکر است که پردازش ابری تنها شامل فضای ابری متصل به اینترنت مانند  آمازون، مایکروسافت و گوگل نبوده و اگر کاربر از  جیمیل، دراپ‌باکس یا آفیس 365 هم استفاده کند در واقع از سرویس ابری بهره گرفته است.نوع دیگری از فضای ابری هم وجود دارد که مواردی مانند  عکس های ذخیره شده کاربران در فضای مجازی یا سرویس های اپل و گوگل که موسیقی ها را ذخیره میکنند، را شامل می شود.

کلیه ی شرکت های سیستم پردازش ابری به سرورهای کامپیوتری و دستگاه‌های ذخیره‌سازی متصل شده به شبکه‌های ارتباطی کامپیوتری، مجهز می باشند و این سرور ها می توانند به تمام دنیا سرویس دهی کنند برای مثال سرورهای کامپیوتری  کمپانی فیسبوک قابلیت سرویس دهی به بیش از 1 میلیارد کاربر را دارند.  در این سیستم  اطلاعات هر کاربر در نزدیک‌ترین مرکز داده به محل زندگی شخص ذخیره می شود.

هر یک از شرکت ها ی مستقل هم میتوانند برای خود یک فضای ابری خصوصی داشته باشند تا کارکنان و مشتریان آن ها بتوانند از طریق اینترنت به این فضا و اطلاعات ذخیره شده در آن دسترسی پیدا کنند.

در پردازش ابری از نرم افزار های خاصی استفاده می شود که این امکان را فراهم می کنند که حجم اطلاعات را با سرور های مختلف اشتراک گذاری کنند به همین جهت اطلاعات شما در فیسبوک محل ذخیره سازی ثابتی ندارند و امکان دارد بین سرور های مختلف جا به جا شوند. وقتی حجم کار بین سیستم ها تقسیم شود هر کامپیوتر میتواند با انجام چند کار همزمان به حداکثر کارایی خود برسد و این بسیار کارامد تر از زمانی ست که هر سیستم تنها یک کار را انجام دهد.

کاربران اهمیت نمی دهند که اطلاعاتشان در کجا ذخیره شده و در شرایطی که یکی از پردازشگر ها از کار بیفتد بخش دیگری با حداقل تاخیر وظایف پردازشی را پوشش می دهد.

امروزه با گسترش سیستم پردازش ابری و استفاده ی بیشتر کاربران از این فضا، نگرانی هایی هم در خصوص میزان امنیت این روش ذخیره سازی به وجود آمده است. خبر های بسیاری در مورد هک شدن اطلاعات شنیده می شود اما بیشتر این موارد برای سرور های قدیمی رخ داده و هیچ یک از هک های مهم در فضای ابری عمومی انجام‌نشده‌ است. نگه داری اطلاعات در فضای ابری مانند نگه داشتن پول در بانک بوده که قطعا از کمد شما امنیت بیشتری دارد چرا که حفظ امنیت این فضای ابری بر عهده ی بهترین دانشمندان کامپیوتر بوده که اطلاعات زیادی در زمینه ی امنیت، رمزنگاری داده‌ها و کلاه‌برداری آنلاین  دارند و تا کنون به خوبی  توانسته اند این فضا را ایمن نگه دارند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت