قابلیت بهبودیافته‌ی مدیریت رم گوشی‌های پیکسل در اندروید ۱۱ ارائه خواهد شد

دستگاه‌های اندورید

گوشی‌های سری پیکسل گوگل به‌تازگی آپدیتی دریافت کرده‌اند که مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید به آن‌ها اضافه شده است. یکی از این ویژگی‌های جدید، قابلیت بهبودیافته‌ی مدیریت حافظه رم دستگاه است که با فشرده کردن اپلیکیشن‌های کش شده (در پس‌زمینه)، اثر آن‌ها بر عملکرد دستگاه را کاهش می‌دهد.

براساس گزارش‌های منتشر شده و مصاحبه‌ی صورت گرفته با یکی از متخصصان گوگل، مشخص شد این روش مدیریت رم، به‌زودی راه خود را به سایر گوشی‌های اندرویدی نیز پیدا خواهد کرد. البته هنوز زمانبندی برای ارائه‌ی این قابلیت جدید صورت نگرفته است اما احتمالا در اندروید ۱۱ شاهد این قابلیت خواهیم بود. به عبارت دیگر سری Pixel احتمالاً یک سال قبل از گوشی‌های دیگر این قابلیت بهبودیافته‌ی مدیریت رم را دریافت خواهند کرد.

سری Pixel مطمئناً به مدیریت رم بهتری احتیاج دارد، زیرا صاحبان پیکسل ۳ به‌طور عمده در مورد علکرد برنامه‌های پس‌زمینه شکایت دارند. خوشبختانه سری پیکسل ۴، رم بیشتری را ارائه می‌دهد. درواقع پیکسل ۳ دارای ۴ گیگابایت رم بوده و میزان رم در پیکسل ۴ به ۶ گیگابایت می‌رسد.

به‌طور کلی بهبود حافظه برای دستگاه‌های پیکسل ۴ و OEM باید با حافظه‌ی رم بیشتر همراه باشد. البته خبر خوشحال کننده این است که تولیدکنندگان سعی دارند تا این ویژگی را در گوشی‌های هوشمند خود مخصوصا مدل‌هایی با ۳ گیگابایت رم یا کمتر ارائه دهند. درنتیجه شاهد بهبود عملکرد و کارایی در دستگاه‌ها خواهیم بود.

البته این تنها ویژگی جدید برای نسخه بعدی اندروید نیست زیرا گوگل پیش از این تأیید کرده بود که قابلیت پیمایش تصویر اسکرین‌شات نیز در اندروید بعدی ارائه خواهد شد که این قابلیت هم بسیار کاربردی خواهد بود. شما دوست دارید تا در اندروید ۱۱ یا اندروید R چه امکانات و ویژگی‌هایی در اختیارتان قرار گیرد. نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: www.zoomit.ir

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت