قیمت تراشه های NAND کاهش می یابد !

NAND

تراشه های NAND

تراشه های NAND که در گوشی های هوشمند و تبلت، درایو های SSD، حافظه های رم، نوت بوک و… مورد استفاده قرار می گیرد، طی 18 ماه گذشته با افزایش قیمت رو به رو بوده اند. با این وجود شرکت هایی همچون سامسونگ توانستند با افزایش فشار بر خطوط تولیدشان و نیز احداث کارخانه های جدید، تا حدی اوضاع را در دست بگیرند. همچنین گزارش موسسه DRAMeXchange وابسته به TrendForce نشان می دهد که قیمت ها در این بخش در حال تثبیت و حتی کاهش قیمت هستند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا جدیدترین خبرها و همچنین اطلاعات مفیدی در خصوص بازیابی اطلاعات را برای شما همراهان ارجمند ارائه دهد.

DRAMeXchange نیز اعلام کرد که تولید تراشه های پیشرفته همچون مدل های 9 لایه، تا پایان سال سال میلادی جاری امکان پذیر نیست و ارائه آن ها به سال 2019 موکول خواهد شد. در حال حاضر نیز ثبت سفارش های جدید با توجه به ظرفیت تولید، کمی کاهش داشته که دلیل آن نیز عرضه محصولات جدید در تعداد کمتر است و به همین جهت این تراشه ها دچار کمبود نخواهند شد.

گفته می شود که کاهش و ثبات قیمت این تراشه ها تا نیمه دوم امسال ادامه می یابد. البته این امکان نیز وجود دارد که در اواخر سال میلادی جاری و همچنین ابتدای سال آینده دوباره این محصولات دچار افزایش قیمت شوند.در بخش عرضه، بعضی از تولیدکنندگان در نیمه اول سال جاری رشد تولید خود را در پاسخ به روند بازار کاهش داده اند. در حال حاضر محصولاتی از جمله SSD های با ظرفیت بالا، حافظه های رم و eMMC/UFS با کاهش و تثبیت قیمت مواجه هستند اما تضمینی برای تدام آن تا پایان نیمه دوم سال 2018 وجود ندارد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت