قیمت حافظه‌های NAND Flash در سال جاری افزایش خواهد یافت

قیمت حافظه‌های NAND Flash

منابع نزدیک به رسانه‌ی دیجی‌تایمز ادعا می‌کنند که قیمت کلی حافظه‌های NAND Flash در سال جاری میلادی افزایش خواهد یافت. اخبار افزایش قیمت تراشه‌ها، از منابعی خبری در شرکت‌های تولیدکننده‌ی متعدد تراشه منتشر شده است. از میان آن‌ها می‌توان SK Hynx، Micron و سامسونگ را نام برد. با افزایش قیمت تراشه‌های NAND Flash، قیمت محصولاتی همچون RAM و SSD که از آن‌ها بهره می‌برند نیز افزایش پیدا می‌کند.

مصرف‌کننده‌ها در سال ۲۰۲۰ شاهد افزایش قیمت در انواع محصولات مجهز به NAND Flash خواهند بود. به‌عنوان مثال انواع SSD در دسته‌های ۲/۵ اینچی و M.2 گران‌تر خواهد شد. کارشناسان، قطع برق به‌میزان یک دقیقه در یکی از کارخانه‌های تولیدی NAND Flash سامسونگ را از دلایل احتمالی افزایش قیمت تراشه‌ها می‌دانند. رخداد پیش‌آمده در مراکز تولید برند کره‌ای، تأثیر بالایی بر قیمت تراشه‌های NAND خواهد داشت.

از دلایل احتمالی دیگر برای افزایش قیمت تراشه‌‌های NAND می‌توان به چالش‌های تأمین مواد اولیه اشاره کرد. موانع موجود در زنجیره‌ی تأمین نیز می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ی تراشه‌ها بشود. مواردی همچون افزایش شدید تقاضا برای حافظه‌های SSD یا چالش‌های تولیدی موجود در برخی شرکت‌ها می‌تواند از دلایل دیگر افزایش قیمت در سال جاری باشد.

حادثه‌ی قطع برق در یکی از مراکز تولیدی سامسونگ الکترونیکس در هواسونگ کره‌ی جنوبی رخ داد. منابع نزدیک به سامسونگ، به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که رخداد پیش‌آمده، میلیون‌ها دلار هزینه برای شرکت داشته است. فراموش نکنید که تولید در صنعت نیمه‌هادی، وابستگی زیادی به تأمین برق دارد و قطع شدن منبع تغذیه در یک مرکز تولیدی، قطعا هزینه‌های زیادی را به‌همراه خواهد داشت.

بازیابی فرایندها پس از قطع برق از مرکز تولید تراشه، نیاز به دو روز زمان دارد. چنین رخدادی برای شرکتی به عظمت سامسونگ، یک شکست بزرگ محسوب می‌شود. البته آن‌ها می‌توانند خسارت‌های پیش‌آمده را با تغییر برنامه‌های تولیدی جبران کنند. کارشناسان امیدوار هستند که در سال جاری، دیگر تولیدکننده‌ها نیز بتوانند چالش‌های زنجیره‌ی تأمین و تولید را برطرف کنند و قیمت تراشه‌های NAND Flash آن‌چنان افزایش نیابد.

منبع: www.zoomit.ir

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت