مدیاتک از تراشه هلیو جی 95 رونمایی کرد

تراشه هلیو جی 95

مدیاتک از پردازنده هلیو جی 95 رونمایی کرد. می‌توان گفت پردازنده هلیو جی 95 عملکردی شبیه به هلیو جی 90 تی دارد و وجه تفاوت اصلی آن‌ها عملکرد پردازنده گرافیکی به کار برده شده در جی 95 است.

سال گذشته مدیاتک که در زمینه تولید قطعات نیمه رسانا فعالیت می‌کرد، تصمیم گرفت تا تراشه‌های دستگاه‌های گیمینگ به نام‌های هلیو جی 90 و جی 90 تی را تولید کند. عملکرد درخشان این تراشه‌ها سبب شد تا مدیاتک به فکر ساخت نسل بعدی آن‌ها باشد تا اینکه امروز از تراشه هلیو جی 95 رونمایی کرد. در مقایسه این تراشه با نسل‌های پیشین می‌توان دریافت که عملکرد پردازنده گرافیکی آن 5 درصد بهبود داشته است و از این لحاظ عملکرد بهتری دارد.

متاسفانه عملکرد پردازنده اصلی تراشه جدید مدیاتک دقیقا مانند نسل پیش است و هیچ گونه پیشرفتی نداشته است و ترکیب پردازنده اصلی موجود در هلیو 90 تی در هلیو جی 95 نیز استفاده شده است. این تراشه از ارتباطات 5G پشتیبانی نمی‌کند و همچنان از شبکه ارتباطی 4G پشتیبانی می‌کند.

تراشه هلیو جی 95

تراشه هلیو جی 95 مدیاتک بر پایه فناوری لیتوگرافی 12 نانومتری طراحی شده است و پردازنده اصلی آن دارای دو هسته کرتکس با فرکانس 2.05 گیگاهرتز می‌باشد. علاوه بر این دو هسته، شش هسته کرتکس A55 نیز با فرکانس 2 گیگاهرتز، هسته‌های اصلی را همراهی می‌کنند.

پردازش داده‌های گرافیکی نیز بر عهده Mali G76 MC4 است و گفته می‌شود هسته‌های آن روی فرکانس 900 مگاهرتزی تنظیم شده‌اند.

همچنین بنا بر ادعا مقامات شرکت مدیاتک، تراشه جدید قادر است از حافظه رمی از نوع LPDDR4X و تا سقف 10 گیگابایت پشتیبانی کند.

همچنین این تراشه از UFS 2.1 پشتیبانی خواهد کرد. از نظر پنل صفحه نمایش نیز شرکت‌های سازنده تلفن همراه می‌توانند تا سقف FHD+ استفاده کنند. علاوه بر این می‌توانند از  دوربین 64 مگاپیکسلی که قادر به ضبط ویدیو 4K باشد، نیز استفاده کنند.

همچنین هلیو جی 95 قادر به پشتیبانی از ارتباطات 4G ، بلوتوث 5.0 و WI-FI 5 خواهد بود. انتظار می‌رود از این پردازنده در گوشی هوشمند ریلمی 7 برای اولین بار استفاده شود.

منبع: gsmarena

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت