مک بوک 12 اینچی با چیپ ARM عرضه می‌شود

مک بوک 12 اینچی

امروز اخباری در خصوص مک بوک 12 اینچی اپل منتشر شده است. اخباری که نشان از احیای دوباره مک بوک 12 اینچی خبر می‌دهد.

تفاوت این مدل ظاهرا استفاده از سیلیکون اختصاصی و سفارشی اپل یعنی A14X Bionic است. این یعنی مک بوک 12 اینچی با چیپ ARM عرضه می‌شود اما نکته این است که این چیپ در IPAD‌های جدید نیز حضور خواهد داشت هر چند که اخبار نشان می‌دهد چیپ بکار رفته در مک بوک 12 اینچی بسیار قوی‌تر و بهینه‌تر است. البته مشخصات دیگری نیز از مک بوک آینده لو رفته است.

یک توییت از سوی Komiya مشخصات داخلی مک بوک 12 اینچی اپل را افشا می‌کند. طبق این توییت، مک بوک جدید به 8 یا 16 گیگابایت رم مجهز خواهد بود در کنار این مورد از حافظه ذخیره سازی داخلی 265، 512 یا 1 ترابایت بهره می‌برد.

MacBook 12 INCH

اما آن‌چه که مهم‌تر است و نظر همه را جلب کرده است طول عمر باتری محصول جدید اپل است. طبق این توییت طول عمر مک بوک 12 اینچی اپل 15 الی 20 ساعت می‌باشد که در مقایسه با مک بوک‌هایی که بر پایه‌ی اینتل هستند بسیار بهتر و بهینه‌تر می‌باشد. طول عمر باتری  مک بو‌ک‌هایی که بر پایه اینتل هستند حدود 8 الی 10 ساعت می‌باشد.

همچنین در این توییت ذکر شده است این مک بوک از یک دوربین 720p  با کیفیت HD بهره می‌برد.

اما خبر نامید کننده استفاده از صفحه کلید پروانه‌ای در این سری است. در گذشته شاهد انتقادات و حتی شکایاتی از اپل به دلیل صفحه کلیدش بودیم. صفحه کلیدی که در این سری به کار می‌رود ظاهرا مشکلات اساسی دارد و باعث شده تا انتقادات زیادی از این کمپانی بشود.

این شکایات تا جایی پیش رفت که اپل تصمیم گرفت از صفحه کلید با سوییچ‌های قیچی مانند استفاده کند.

مک بوک 12 اینچی با چیپ A14X Bionic

همچنین در این توییت ذکر شده این مک بوک از یک پورت USN TYPE C استفاده می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا از فناوری تاندربولت 3 هم پشتیبانی می‌کند یا خیر.

اپل در نظر دارد تا مک بوک 12 اینچی که تقریبا کنار گذاشته شده است را با چیپ A14X Bionic احیا کند. این چیپ از لیتوگرافی 5 نانومتری استفاده می‌کند و توان حرارتی بالایی ندارد برای همین اپل برای خنک سازی مک بوک 12 اینچی خیلی به مشکل بر نخواهد خورد و فضای کافی را در اختیار خواهد داشت.

علاوه بر این Komiya در مورد قیمت احتمالی این گوشی نیز توییتی زده است. در این توییت گفته شده قیمت پایه برای این مک بوک 799 دلار می‌باشد.

البته این مطالب ذکر شده صرفا شایعه هستند و مشخص نیست که کدام یک از آن‌ها درست می‌باشد. برای همین موضوع، باید منتظر اخبار رسمی از سوی اپل و یا منابع رسمی باشیم.

دیدگاه شما کاربران امین دیتا در این زمینه چیست؟

منبع: wccftech

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت