نارضایتی مایکروسافت از واگذاری سهام کوالکام به برودکام

qualcomm

با وجود این که کوالکام واگذاری سهامش به برودکام را رد کرده است، اما ظاهرا برودکام مصمم است که این شرکت را تصاحب کند.

همچنین شرکت کوالکام پیشنهاد ۱۰۳ میلیارد دلاری برودکام را رد کرده است و اکنون با توجه به این موضوع برودکام راه های خصمانه‌ای را برای تصاحب این کمپانی پیش می برد و در تلاش است که افرادی را جایگزین مدیران کوالکام کند تا بتواند معاملات خود را عملی کند.

طبق گزارشات ام‌اس‌ان ،  مایکروسافت و گوگل که شرکای کوالکام می باشند به جهت نفع بردن رقیب کوالکام یعنی اپل و تداخل در سرمایه‌گذاری‌های 5G ، با این معامله مخالفند.

گفتنی است که برودکام در کاهش هزینه‌ها به جای سرمایه‌گذاری در فناوری جدید شهرت دارد به همین جهت به نظر می آید که این شرکت برای خرید کوالکام مجبور به دریافت وام‌های کلانی شود.مایکروسافت و گوگل نیز از همکاری با کوالکام، نسبت به کوالکامی که تحت سلطه برودکام قرار گرفته و به کام اپل است، منافع بیش‌تری خواهند داشت.

شایان ذکر است که در حال حاضر کوالکام با اپل به جهت اختراعات و اتهامات رفتارهای ضد رقابتی، درگیری شدید قضایی دارد.

ظاهرا گوگل و مایکروسافت نارضایتی خود را بابت خرید این سهام اعلام کرده‌اند؛ اما از آن‌ها خواسته شده است که نگرانی‌های خود را عمومی نکنند. کوالکام ارزیابی می‌کند که رقم پیشنهادی برودکام بابت هر سهم، ۷۰ دلار خواهد بود.

همچنین ممکن است توسعه‌دهندگان تحت تأثیر نگرانی‌های به‌وجود‌آمده در صنعت قرار گیرند، برودکام با توسل به دولت ترامپ به آن‌ها قول داده است که شرایط مساعدی برایشان فراهم سازد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت