نحوه بازیابی اطلاعات هارد دیسک پس از خرابی سیستم

نحوه بازیابی اطلاعات هارد دیسک پس از خرابی سیستم

بازیابی اطلاعات هارد دیسک پس از خرابی سیستم به راحتی برای هرکسی امکان پذیر است. برای بازیابی اطلاعات هارد دیسک، نیازی نیست که یک تکنسین کامپیوتر باشید ، اما باید از ابزار مناسب این کار استفاده کنید.

بخشهایی از کامپیوترهای های مدرن به طرز شگفت انگیزی قابل اعتماد هستند، با این وجود به دلایل مختلف باز هم ممکن است از کار بیفتند. افزایش قابلیت اطمینان توسط اورکلاک و در نتیجه گرم شدن بیش از حد دلیل عمده خراب شدن داده ها و از بین رفتن فایل ها است. همچنین قطعی برق نیز بی تاثیر نیست که منجر خرابی سیستم و از بین رفتن داده ها می شود. در نهایت، خطاهای نرم افزاری و نرم افزارهای مخرب نیز جزو موارد رایجی هستند که در لیست فزاینده بلایایی که انتظار می رود برای داده های ارزشمند شما اتفاق بیفتد، تاثیر گذار هستند.

ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا می توان از هارد درایو خود در برابر خرابی اطلاعات محافظت کرد؟ در پاسخ به این سوال خوب است بدانید که می توانید از خرابی اطلاعات جلوگیری کنید. توجه داشته باشید گرمازدگی هنوز هم می تواند به دلیل فن خاکی یا کولر خراب اتفاق بیفتد برای رفع این مشکل قاب کامپیوتر خود را از داخل و خارج تمیز نگه دارید و قسمت عمده آن را بپوشانید.

قطعی برق و خاموشی با خرید باتری خارجی یا یو پی اس قابل رفع است و به عنوان یک اقدام احتیاطی برای همه موثر است. یک آنتی ویروس خوب، به روزرسانی به موقع سیستم و سیاست های امنیتی می تواند سیستم شما را در برابر ویروس ها و بدافزارها حفظ کند.

اما در مورد نرم افزار باگی چه می خواهید بکنید؟ هر محصول خاص ممکن است به دلیل یک اشکال داخلی خراب شود که این موضوع منجر به خراب شدن داده ها و فایل ها می شود. البته توجه داشته باشید که ویندوز خود به طور کامل عاری از اشکال نیست، که خد ان نیز باعث خرابی می شود. جای تعجب نیست که بدانید داده ها و اطلاعات شما آنطور که باید ایمن نیستند!

در مورد اشکالات موجود در ویندوز و نرم افزار کار زیادی نمی توانید انجام دهید. تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات به طور منظم در اینجا تنها راهی است که می توانید برای ایمن سازی انجام دهید. اگرچه این موضوع به ندرت توسط افراد جدی تلقی می شود. هنگامی که یک خرابی رخ می دهد، تنها کاری که می توانید برای نجات داده های خود انجام دهید، بازیابی هارد دیسک است.

بازیابی اطلاعات دیسک سخت به دانش عمیقی در مورد سیستم فایل های ویندوز،FAT و NTFS یا ابزارهای بازیابی اطلاعات هارد دیسک نیاز دارد. ابزار بازیابی اطلاعات به طور گسترده ای در بازار موجود هستند؛ اگر چه انتخاب ابزار مناسب برای بازیابی اطلاعات هارد دیسک می تواند مشکل باشد پس باید بتوانید از ابزارهای مناسب این کار استفاده کنید.

شرکت های زیادی برای بازیابی اطلاعات هارد دیسک محصولات خود را ارائه می دهد. بسته به شرایط خود و اینکه دقیقاً به چه موردی نیاز دارید میتوانید محصولی متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید. اگر هارد دیسک شما خراب باشد یا حتی کاملاً غیرقابل دسترسی باشد،HDD Recovery Pro  مناسب است. اگر از NTFS استفاده می کنید، ممکن است NTFS Data Recovery محصولی مناسب برای شما باشد. تصاویر دیجیتال ، فایل های ورد و Office و انواع دیگر فایل ها را می توان با این محصولات یا ابزارهای ارزان قیمت بازیابی کرد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت