نرم‌افزار Flash و سوءاستفاده مهاجمان از یک ضعف امنیتی در این نرم‌افزار

Adobe Flash Player

نرم‌افزار Flash

به گزارش مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت و بر اساس اطلاعات برخی از منابع، با استفاده از یک ضعف امنیتی در نرم‌افزار Flash، مهاجمان می توانند کنترل کامل دستگاه را در اختیار خود بگیرند. گفتنی است که راه اصلی دستیابی مهاجمان و در نتیجه آلوده سازی دستگاه، از طریق ارسال ایمیل هایی با پیوست فایل Word صورت می گیرد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش بوده تا جدیدترین خبرها و همچنین اطلاعات مفیدی در خصوص بازیابی اطلاعات را برای شما عزیزان ازائه نماید.

در این روش نفوذگران از طریق یک پیام جعلی به قربانی القا می کنند که برای مشاهده محتوای اصلی فایل می‌بایست بر روی دگمه Enable Editing که بصورت پیش‌فرض در زمان باز شدن فایل‌های حاوی ماکرو به عنوان یک هشدار ظاهر می‌شود کلیک کند. اگر کاربر نیز فایل را اجرا کرده و بر روی دکمه مذکور کلیک کند بخش ماکرو فعال شده و کدهای مخرب درون آن با سوءاستفاده از یک ضعف امنیتی حیاتی در نرم‌افزار Flash کنترل دستگاه را در اختیار مهاجمان این حملات قرار می‌دهند.

سوءاستفاده از قابلیت ماکرو در مجموعه نرم‌افزاری Office یکی از روش‌های رایج مورد استفاده مهاجمان و ویروس‌نویسان برای انتشار بدافزارهای مخرب است.بهتر است کابران و مدیران شبکه توصیه می‌شود که با مطالعه این راهنما نسبت به پیکربندی تنظمیات ماکر در مجموعه نرم‌افزاری Office اطمینان حاصل کنند.همچنین نصب اصلاحیه‌های امنیتی سیستم عامل و برنامه‌های کاربردی از جمله نرم‌افزار Flash یکی از اقدامات ضروری برای مقابله با بدافزارهای پیشرفته است.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت