نرم‌افزار Flash و کاهش استفاده از آن !

Adobe Flash

نرم‌افزار Flash

به گزارش مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت، استفاده از نرم‌افزار Flash از 80 درصد در سال 2014 به کمتر از 8 درصد در اوایل سال 2018 کاهش یافته است. گفتنی است که این آمار را خانم پریسا تبریز که از مدیران برجسته شرکت Google است در سمپوزیوم NDSS ارائه کرده است.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره در تلاش بوده تا بروزترین خبرها درخصوص انواع نرم افزارها و همچنین اطلاعات مفیدی درباره بازیابی اطلاعات را برای شما عزیزان ارائه نماید.

می توان گفت که بیش از دو دهه است که برنامه‌نویسان و طراحان تحت وب از نرم‌افزار Flash برای ساخت محتواهای سمعی و بصری اینترنتی استفاده می‌کنند و همان طور که می دانید اکثر محتواهای باارزش به‌اشتراک‌گذاشته شده بر روی اینترنت توسط این نرم‌افزار ساخته شده است.

البته خیلی وقت است که متخصصان امنیتی به کاربران توصیه می‌کنند که از نصب نرم‌افزار Flash بر روی دستگاه‌های خود اجتناب کنند زیرا این نرم افزار دارای آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های امنیتی فراوان می باشد. به طوری که بسیاری از ویروس‌نویسان و هکرها با بهره‌جویی از همین آسیب‌پذیری‌ها اقدام به آلوده کردن دستگاه و رخنه به شبکه اهداف خود می‌کنند.

به همین دلیل شرکت Adobe اعلام نمود که پشتیبانی از این محصول معروف خود را در پایان سال 2020 متوقف خواهد کرد.

با این وجود سازندگان اصلی بازار مروگرها همچون Microsoft و Google ماه‌هاست که تنظیمات مرورگرهای خود را بجای “فعال بودن نمایش Flash در حالت پیش‌فرض” به “کلیک برای فعالسازی محتوای Flash” تغییر داده‌اند.

در حال حاضر نیز بر اساس آمار ارائه شده توسط خانم تبریز ، تعداد زیادی از  از برنامه‌نویسان سایت در نظر دارند تا پیش از پایان یافتن پشتیبانی Adobe از Flash به بسترهای جایگزین همچون HTML5 روی بیاورند.

قابل ذکر است که این بدان معنا نیست که درصد دستگاه‌هایی که نرم‌افزار Flash بر روی آنها نصب شده نیز با همین شیب تند کاهش یافته باشد. بنابراین همچون همیشه به مدیران شبکه توصیه می‌شود نسبت به نصب اصلاحیه‌های این نرم‌افزار توجه ویژه‌ای داشته باشند. با این توضیح که امکان به‌روزرسانی خودکار نرم‌افزارهای Adobe با نشانی‌های IP ایرانی وجود نداشته و کاربران و مدیران شبکه باید با استفاده از روش‎ها و ابزارهای دیگر اقدام به این کار کنند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت