نشانه های خرابی هارد دیسک را بشناسید!

تشخیص مشکلات هارد دیسک

در این مطلب همراه شما هستیم تا نشانه های خرابی هارد دیسک را بشناسید. این موارد عبارتند از:

کاهش سرعت دستگاه

یکی از نشانه ‌های خرابی هارد دیسک و حافظه داخلی کامپیوتر کاهش سرعت دستگاه است. در حقیقت در صورتی که عملکرد کلی دستگاه شما با اختلال مواجه شود امکانخرابی درایو ذخیره سازی وجود دارد. البته همیشه ایجاد این مشکل به دلیل اختلال در هارد دیسک نیست و ممکن است ویروسی شدن دستگاه شما باعث این اتفاق شده باشد. اما بهتر است تا سیستم خود را به طور کامل بررسی نموده و نسبت به چک هارد دیسک سیستم اقدام نمایید.

بوت شدن درایو

برای بسیاری از کاربران اتفاق افتاده که بعد از روشن کردن سیستم، با صفحه مشکی رنگی روبه‌رو شوند که در آن نوشته‌هایی به رنگ سفید وجود دارد. به طور معمول عبارت insert Boot Disk and Press any Key عبارتی است که در این قسمت به چشم می خورد. در شرایطی که به تازگی بایوس جدیدی را نصب کرده اید دیدن این پیغام طبیعی است ولی در غیر اینصورت احتمال خرابی حافظه ذخیره سازی وجود دارد.

حذف ناگهانی اطلاعات هارد

معمولا اطلاعات موجود در حافظه ذخیره سازی در مجموعه‌ای از بلاک‌های کوچک قرار می‌گیرند. این بلاک‌ها کنار یکدیگر یا به صورت پراکنده وجود دارد و در صورتی که یکی از آن‌ها آسیب ببیند، مطمئناً فایل هایی که درون آن قرار دارد حذف خواهد شد. در صورتی که اقدامات بازیابی را برای پیدا کردن فایل های حذف شده خود انجام دهید، سیستم عامل به دنبال تمامی بلاک‌های تشکیل دهنده فایل می‌گردد و اگر بلاک ناقص را پیدا نکند به شما گزارش خواهد داد. در نتیجه خوب است تا حتما از داده‌های مهم خود بک آپ تهیه کنید و آن‌ها را در فضای ابری یا حافظه های HDD حفظ نمایید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت