نشانه های سوختن برد هارد را بشناسید!

نشانه های سوختن برد هارد

در این مطلب قصد داریم شما را با نشانه های سوختن برد هارد آشنا سازیم.  پس همراه ما باشید.

نشانه های سوختن برد هارد

بوی سوختگی

 چنان چه از هارد خود بوی سوختگی عجیب و غریبی می‌شنوید این احتمال وجود دارد که برد هارد شما سوخته یا آسیب دیده است.

ظاهر نشدن درایوهای شما در هنگام بوت

اگر هارد اینترنال دارید سیستم عامل شما از طریق آن بوت می‌شود. در نتیجه اگر سیستم شما بوت نمی‌شود و درایوها ظاهر نمی‌شوند ممکن است مشکلی در مدار هارد شما به وجود آمده باشد که بایستی توسط فرد متخصص بررسی انجام پذیرد.

گرم شدن زیاد

 هنگامی که هارد کار می‌کند حرارت ثابتی ایجاد می‌شود. اگر هارد شما سریعتر از همیشه گرم می‌شود پس احتمالا برد کنترلر هارد شما آسیب دیده است.

عملکرد ضعیف کامپیوتر

 قطع شدن برق یا شوک‌های الکتریکی (افزایش و کاهش ناگهانی جریان برق) می‌تواند آسیب جدی به PCB وارد کند.

شنیدن صدای کلیک عجیب و غریب

 همانطور که می‌دانید یکی از موثرترین روش‌های تشخیص خرابی فیزیکی هارد شنیدن صدای کلیک کردن یا غژ غژ است. اگر چنین صدایی از هارد خود می‌شنوید این بدان معناست که برخی از خرابی‌های فیزیکی از جمله شکسته شدن برد در هارد شما رخ داده است.

کاهش سرعت و کند شدن هارد

 وقتی که هیچ خطایی نمایش داده نمی‌شود اما هاردتان کند شده، این نشان می‌دهد که چیزی در هارد شما آسیب دیده است، در این حالت باید PCB مورد بررسی قرار گیرد.

توقف چرخش هارد

 به طور کلی هنگام خواندن یا نوشن اطلاعات از هارد، پلاتر هارد دیسک می‌چرخد. بنابراین اگر هارد شما نمی‌چرخد ممکن است به این علت باشد که هارد برق دریافت نمی‌کند و در این وضعیت برد می‌تواند مشکل اصلی باشد.

چنانچه علایم ذکر شده را مشاهده کردید ممکن است سوختن برد هارد اتفاق افتاده باشد. پس حتما به کارشناسان مربوطه مراجعه و نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت