هارددیسک اکسترنال Silicon Power مدل آرمور به معنای زره یا ضد گلوله

هارددیسک اکسترنال Silicon Power مدل آرمور به معنای زره یا ضد گلوله

هارددیسک اکسترنال Silicon Power مدل آرمور به معنای زره یا ضد گلوله

هارددیسک اکسترنال Silicon Power مدل آرمور A80 ظرفیت 1 ترابایت

شرکت «سیلیکون پاور» (Silicon Power) این سری از هارددیسک‌های اکسترنال خود را با نام «آرمور» (Armor) به معنای زره یا ضدگلوله به بازار ارایه کرده است. این نام‌گذاری بی‌دلیل نبوده؛ زیرا این سری از هارددیسک‌ها که «A80» هم عضو آن‌هاست، در برابر آب، ضربه، گردوخاک، فشار و لرزش مقاوم هستند و این خاصیت‌ها در آزمایش‌های مختلف سیلیکون پاور به اثبات رسیده است.

سری آرمور A80 در ظرفیت‌های 500 ،640، 750 گیگابایت، 1 و 2 ترابایت طراحی و ساخته شده است. این هارددیسک اکسترنال از رابط پرسرعت USB 3.0 بهره می‌برد و درعین‌حال با رابط‌های قدیمی‌تر مانند USB 2.0 سازگار است. هارد دیسک A80 انرژی موردنیاز خود را هم از همین رابط USB تامین می‌کند و این کار را به صورت هم‌زمان در حال تبادل اطلاعات انجام می‌دهد.

هارددیسک اکسترنال Silicon Power مدل آرمور بدنه‌ای از جنس آلومینیوم با ضخامت دو میلی‌متری دارد که در برابر شوک‌های الکتریکی هم مقاوم است.

جالب است بدانید در اطراف این هارددیسک، دو پایه‌ی لاستیکی قرار داده شده تا در برابر لرزش‌ هم مقاوم باشد و ضربات فیزیکی را دفع کند و حتی اگر از ارتفاع 122سانتی‌متری به زمین پرتاب شود، باز هیچ اتفاقی برایش نخواهد افتاد. برای مقاومت در برابر آب (به مدت نیم ساعت و در عمق یک متری) در دو سمت بدنه، دو قاب پلاستیکی تعبیه شده و به دور هریک لایه‌ی لاستیکی هم چسبانده شده است.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت