هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65 ظرفیت 1 ترابایت

هارد اکسترنال سیلیکون پاور مدل Armor A65 ظرفیت 1 ترابایت

به نظر می‌رسد انتخاب نام «آرمور» (Armor) به معنی «زره» برای این سری از هارد اکسترنال سیلیکون شرکت «سیلیکون پاور»، انتخابی بجا و بیانگر مقاومت بالای این هارد اکسترنال سیلیکون است.

bcadf9

«آرمورA65 »  هارد اکسترنال سیلیکون جدید این شرکت است که در برابر نفوذ آب، ضربه، شوک و گردوغبار، مقاومتی پذیرفتنی از خود نشان داده ‌است.

این هارد اکسترنال سیلیکون به استاندارد نظامی MIL-STD 810G آمریکا مجهز است که سلامت دستگاه را در برابر سقوط از ارتفاع 122 سانتی‌متری آن هم با 26 محل برخورد، تضمین می‌کند؛ همچنین این مدل از گواهی‌نامه‌ی IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوخاک بهره‌مند است.

طبق آزمایش‌های انجام‌شده، این دستگاه در برابر نفوذ آب تا عمق 100 سانتی‌متر و در مدت‌زمان 30 دقیقه مقاوم است.

هارد اکسترنال سیلیکون آرمور A65 بدنه‌ی پلاستیکی دارد و روی آن با پوششی مات از جنس لاستیک سیلیکونی پوشیده شده است.

این پوشش علاوه‌بر جلوگیری از سرخوردن و افتادن دستگاه از دست یا از روی میز، خاصیت ضربه‌گیری هم دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های درخورتوجه آرمور A65 این است که با توجه به پوشش نسبتا ضخیم ضربه‌گیر، هنگام دردست‌گرفتن همچنان سبک و کوچک به نظر می‌رسد.

وزن این محصول با توجه به ظرفیت یک ترابایتی و دو ترابایتی، به‌ترتیب 242 گرم و 227 گرم است.

یک ویژگی جالب در طراحی این محصول، ایجاد برش کوچکی به‌عنوان محل قرارگیری کابل روی بدنه است.

این دستگاه به یک درگاه USB 3.0 مجهز است. برای دسترسی به درگاه USB باید پوشش آن را بردارید. این پوشش از نفوذ گردوغبار به دستگاه جلوگیری می‌کند.

نکته‌ی توجه‌برانگیز دیگر این است که در این مدل، درگاه خود هارد هم از نوع USB است؛ بنابراین دو سر سیم رابط آن از نوع USB خواهد بود که این امر سبب می‌شود در صورت مشکل ‌پیداکردن کابل، بتوانید به‌راحتی کابل جدیدی برای آن تهیه کنید.

سرعت انتقال اطلاعات در این دستگاه هم مطلوب و رضایت‌بخش است.

سرعت نوشتن حدود 100 مگابایت بر ثانیه و سرعت خواندن حدود 120 مگابایت بر ثانیه است؛ علاوه‌براین یک نرم‌افزار رمزگذاری رایگان به همراه دستگاه ارائه شده که امنیتی رضایت‌بخش را برای اسناد و فایل‌های صوتی و تصویری تامین م‍ی‌کند.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت