هارد اکسترنال و هارد اینترنال را بهتر بشناسید

تشخیص مشکلات هارد دیسک

هارد HDD در 2 دسته بندی هارد اینترنال و هارد اکسترنال وجود دارند؛ هارد های اینترنال و اکسترنال. هارد های اینترنال یا داخلی همانطور که از اسمشان پیداست به صورت ثابت طراحی شده اند و برای استفاده در کامپیوتر، لپ تاپ، کنسول بازی و … مورد استفاده قرار می گیرند. برای رفع مشکل غیر قابل جابجا بودن این هارد ها، هارد های اکسترنال طراحی شدند. بخش داخلی هارد های اکسترنال دقیقا از نوع اینترنال میباشد اما قاب محافظ و کانکتور USB امکان اتصال هارد های اکسترنال را به تلویزیون، موبایل، لپ تاپ، اندروید باکس، مودم و … می دهد. هارد دیسک های اکسترنال به دو مدل تقسیم می شوند :

  • رومیزی
  • پاسپورتی

هارد دیسک رومیزی یا هارد دیسک دسکتاپی ، علاوه بر کابل USB که به برای انتقال داده به دستگاه وصل می شود، دارای یک آداپتور برق نیز می باشد که وظیفه آن تامین برق مورد نیاز هارد است. این محصول برای کسانی که نیاز به جا به جایی هارد اکسترنال خود را ندارند گزینه مناسبی می باشد.

هارد اینترنال پاسپورتی همانطور که از نامش پیداست ظاهری مانند یک پاسپورت کوچک دارد و تنها با یک USB به دستگاه مورد نظرتان وصل می شود. عموما هارد های پاسپورتی ظرفیت کمتری نسبت به مدل های رومیزی دارند اما به دلیل کوچک بودن و تامین انرژی از طریق USB طرفداران بسیار بیشتری دارند.

چگونه می توان هارد اینترنال را به اکسترنال تبدیل کرد؟

همانطور که میدانید اجزا داخلی هارد های اکسترنال و اینترنال یکی می باشد و تنها چیزی که این هارد ها را از یکدیگر متمایز می کند، کانکتور و قاب محافظ می باشد. از این رو و به دلیل قیمت بالای هارد های اکسترنال،سوال خیلی از کاربران این است که چگونه می توان هارد اینترنال را به اکسترنال تبدیل کرد؟ برای این کار به یک قاب یا باکس هارد نیاز دارید، پس از خرید باکس هارد اکسترنال می توانید به سادگی HDD خود را درون آن قرار داده و کانکتور SATA را به USB تبدیل کنید. البته بعضی از باکس ها به کانکتور دیگری نیز مجهز می شوند و در هنگام انتخاب باید با توجه به نیاز خود و نوع هارد دیسک اینترنال گزینه مناسب را انتخاب کنید.

تبدیل هارد معمولی به اکسترنال به کمک باکس در کمتر از چند دقیقه انجام می شود اما بهتر است به این نکته توجه کنید که هارد ها به دلیل داشتن قطعات متحرک بسیار حساس هستند و نباید در معرض شوک یا ضربه قرار بگیرند. بهتری است قبل از تبدیل هارد از اطلاعات مهم خود بکاپ گیری کنید.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت