جنگ جوی رنگ ها و نور ها در راه بازار ایران

بازیابی اطلاعات هارد

بازیابی اطلاعات هارد | اگر همچون بسیاری از کاربران سیستم های کامپیتوری به فضای زیادی برای ذخیره سازی داده و اطلاعات خود نیاز دارید، قطعا هاردهای اکسترنال مختلفی را از نزدیک دیده یا مورد استفاده قرار داده اید. اما آنچه در همه هاردهای اکسترنال مشترک است طراحی ساده و عمدتا تک رنگ است که آن را به لوازم جانبی نه چندان مطرح از نظر طراحی و زیبایی ظاهری تبدیل می کند.

با این حال کمپانی ای دیتا قصد دارد بازی میان هاردهای اکسترنال را وارد فاز جدیدی کنید و برای این کار جنگ جویی با ظاهری خاص و منحصر به فرد را به دنیا معرفی کرده است.

HD770G جدید ترین حافظه ذخیره سازی پرتابل معرفی شده توسط کمپانی خوش نام ADATA است که لقب اولین هارد مقاوم با نورپردازی RGB را از آن خود کرده است. در واقع کمپانی ای دیتا سعی کرده هارد جدید خود را علاوه بر داشتن انواع استانداردهای مربوط به ضد آب، ضد گرد و غبار و ضد ضربه بودن، با طراحی چشم نواز و درخشان وارد بازار کند.

خطوط شکسته و لبه های تیز با الهام از طراحی های مدرن، به همراه  جزئیات طراحی بی نظیر مانند طرح نوارهای سیلیکونی، مثلث های درخشان و خطوط شکست مختلف در سرتاسر محصول باعث شده تا کاربران با یک هارد اکسترنال جذاب و متفاوت رو به رو باشند. دو خط مثلثی شکل بر روی دستگاه می تواند نورهای رنگین کمانی (RGB) به خود بگیرد و در هر لحظه از استفاده ظاهری متفاوت به دستگاه بدهد.

همین طراحی منحصر به فرد باعث شده تا ای دیتا HD770G به عنوان برنده جایزه بهترین طراحی و نوآوری در کامپیوتکس 2019 مطرح شود.

این طراحی نه تنها در رنگ و نور محصول خلاصه نمی شود، بلکه به خوبی قواعد مربوط به ارگونومی و راحتی استفاده نیز در آن لحاظ شده است. این طراحی ویژه HD770G باعث شده تا این هارد اکسترنال در هر شرایطی در دستان کاربران به محکمی قرار بگیرد و دغدغه ای از بابت سر خوردن آن از لای انگشتان دست و همچنین از روی سطوح مختلف وجود نداشته باشد.

اما اگر به هر دلیل این هارد اکسترنال از دست شما رها شود یا از روی میز به پایین پرتاب شود جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود. زیرا HD770G از استاندارد MIL-STD-810G بهره می برد. به این معنی که اگر از ارتفاعی معادل با 1.2 متر سقوط کند هیچ گونه آسیبی نخواهد دید و از اطلاعات شما به خوبی محافظت خواهد شد. در نتیجه نیازی به بازیابی اطلاعات هارد خود پیدا نخواهید کرد.

با این وجود اگر نیاز به هر گونه ریکاوری هارد، تعمیرات هارد یا جراحی هارد داشته باشید، این دستگاه می تواند در اختیار متخصصین سپرده شود و همچون روز اول کارایی خود را بازیابد.

طراحان ای دیتا به خوبی توانسته اند راهکارهایی برای جلوگیری از خرابی هارد معرفی کنند که از جمله آن ها می توان به ساختار سه لایه مقاوم شامل ضربه گیر سیلیکونی خارجی، پوشش پلاستیکی ضد شوک و ضربه گیر داخلی اشاره کرد.

HD770G همچنین به استاندارد IP68 مجهز است که می تواند اطلاعات هارد شما را در برابر آب، گرد و غبار و رطوبیت محافظت کند. لذا در صورت استفاده از هارد اکسترنال خود در شرایط محیطی سخت لازم نیست نگرانی نسبت به خرابی و احتیاج به بازیابی اطلاعات هارد خود داشته باشید.

بازیابی اطلاعات هارد

این هارد در دو ظرفیت 1 و 2 ترابایتی به بازار عرضه خواهد شد و رنگ بدنه آن مشکی و قرمز را شامل می شود. ابعاد آن 139*96*28 میلیمتر و وزن آن 270 گرم است که از این نظر ایده آل به نظر می رسد.

در مجموع می توان گفت کمپانی ADATA به خوبی موفق شده هارد اکسترنالی را طراحی و تولید کند که علاوه بر ویژگی های خیره کننده ظاهری، هیچ گونه نگرانی را برای کاربر در رابطه با بازیابی یا ریکاوری اطلاعات هارد، تعمیرات هارد و جراحی هارد و یا وارد آمدن هرگونه خدشه به بدنه دستگاه به همراه نداشته باشد.

منبع: www.adata.com

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت