هارد دیسک بی‌سیم وسترن دیجیتال مدل مای پاسپورت

هارد دیسک بی‌سیم وسترن دیجیتال مدل مای پاسپورت وایرلس ظرفیت 1 ترابایت

همانطور که همگی می‌دانید محصولاتی که دارای قابلیت اتصال به صورت بی‌سیم (Wi-Fi) هستند، امکان به اشتراک‌گذاری اطلاعات و دسترسی سریع به آن‌ها را به صورت بی‌سیم در اختیار کاربر قرار می‌دهند و از محبوبیت خاصی در میان مردم برخوردار شده‌‌اند و طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند.

هارد دیسک My Passport Wireless یکی از همین محصولات دوست داشتنی است که توسط کمپانی وسترن دیجیتال که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات ذخیره‌سازی اطلاعات نامی معتبر دارد، طراحی و تولید شده است. مای پاسپورت وایرلس دو کاربرد دارد یعنی هم یک هارد اکسترنال قابل حمل است و هم یک اکسس پوینت بی‌سیم که دسترسی به اطلاعات را بدون نیاز به هیچ‌گونه کابلی برای شما میسر می‌سازد و در واقع نقش نوعی سرویس ابری یا کلاود (Cloud) شخصی را برای شما ایفا می‌کند.

این محصول در واقع یک هارد دیسک اکسترنال قابل حمل است که از تکنولوژی بی‌سیم (Wi-Fi) هم بهره می‌برد و به شما قابلیت دسترسی به اطلاعات درون هارد دیسک را به دو صورت بی‌سیم و باسیم ارایه می‌دهد.

شما می‌توانید با اتصال این محصول از طریق Wi-Fi به دستگاه‌هایی مثل لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی موبایل به میزان قابل ملاحظه‌ای حافظه آن‌ها را افزایش دهید.

یعنی می‌توانید از ایر بانک به عنوان حافظه جانبی گجت‌های خود هم بهره ببرید. روش دیگر استفاده از این هارد دیسک از طریق پورت USB و به صورت باسیم است.

این هارد دیسک از رابط پرسرعت USB 3.0 بهره می‌برد و با رابط قدیمی‌تر USB 2.0 هم سازگار است. دیگر ویژگی این محصول وجود شیار کارت حافظه روی آن است.

بله درست خواندید، شیار کارت حافظه شما می‌توانید کارت حافظه SD خود را از درون دوربین بیرون آورده و درون شیار کارت حافظه این هارد دیسک قرار دهید تا بتوانید به عکس‌های درون آن هم به صورت بی‌سیم دسترسی داشته باشید.

طراحی شیک و زیبا همراه با ابعاد و وزن مناسب از دیگر نقاط مثبت این محصول هستند که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای حمل و نقل و استفاده مبدل ساخته‌اند.

مای پاسپورت وایرلس از استانداردهای بی‌سیم 802.11b/g/n پشتیبانی می‌کند و امکان اتصال بی‌سیم را برای 8 دستگاه مختلف، به صورت همزمان فراهم می‌سازد.

با نصب نرم‌افزار انحصاری وسترن دیجیتال به نام WD My Cloud بر روی گوشی موبایل یا تبلت خود، می‌توانید به تمامی فایل‌های و نرم‌افزارهای خود را از هر نقطه‌ای با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

ناگفته نماند که این محصول در حالت بی‌سیم با سیستم عامل‌های اندروید و iOS و در حالت باسیم با ویندوز 8، ویندوز 7، ویندوز ویستا، و سیستم عامل مک OS X کاملا سازگار است. مای پاسپورت وایرلس از فیلم‌های با کیفیت HD و Full HD هم پشتیبانی می‌کند و قادر است فیلم‌های دلخواه شما را بدون هیچ‌گونه اختلال و وقفه‌ای به صورت بی‌سیم و به راحتی پخش کند. کمپانی این محصول را در سه ظرفیت 500 گیگابایت، 1 ترابایت و 2 ترابایت طراحی، تولید و در دسترس شما قرار داده است.

باتری لیتیوم-یونی این هارد دیسک بی‌سیم قادر است تا 6 ساعت ویدیو پخش کند در حالت استندبای تا 20 ساعت در خدمت شما باشد.

برای شارژ این باتری فقط کافیست آن را از طریق کابلی که همراه محصول عرضه می‌گردد و برای انتقال اطلاعات به صورت باسیم هم استفاده می‌شود، به پورت USB کامپیوتر، لپ‌تاپ و… متصل کنید تا باتری شارژ شود.

بالطبع اگر تعداد دستگاه‌هایی که به صورت همزمان از ایربانک استفاده می‌کنند بیشتر باشد، باتری شارژدهی کمتری خواهد داشت.

بنابراین درکل می‌توان گفت که مای پاسپورت وایرلس یک محصول با دو کاربرد است یعنی می‌تواند هم یک هارد دیسک اکسترنال قابل حمل باشد و هم یک اکسس پوینت بی‌سیم که دسترسی به اطلاعات درون هارد دیسک را بدون نیاز به اتصال هیچ‌گونه کابلی برای شما میسر سازد.

یعنی در واقع می‌تواند نقش نوعی سرویس ابری یا کلاود (Cloud) شخصی را برای شما ایفا کند. البته یک شیار کارت حافظه SD هم دارد که قابلیت دسترسی به صورت بی‌سیم به محتویات درون کارت را هم برای شما میسر می‌سازد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت