پرظرفیت ترین هارد دیسک جهان توسط سیگیت رونمایی شد

هارد 16 ترا

شرکت سیگیت از پر ظرفیت ترین هارد دیسک جهان با حجم ۱۶ ترابایت برای استفاده های سازمانی رونمایی کرده است. هارد دیسک ۱۶ ترابایت سیگیت اگزوس در ابعاد ۳٫۵ اینچی است و بر اساس فناوری «ضبط مغناطیسی با استفاده از گرما» (HAMR) تولید شده است. ظرفیت این هارد دیسک قرار است تا سال 2020 به 20 ترابایت برسد.
سیگیت پیش از این هم هارد دیسک اگزوس ۱۶ ترابایتی را در نسخه نمونه تولید کرده بود تا از کارکرد مناسب آن در شرایط سازمانی اطمینان پیدا کند. گفته شده که این آزمایش ها موفقیت آمیز بوده و درایوهای مبتنی بر فناوری HAMR پلاگ اند پلی هستند. این سیستم امکان افزایش ظرفیت ذخیره سازی بدون نیاز به تغییر در معماری سیستم ها یا دیتا سنترها را به شرکت ها می دهند.

فناوری HAMR

HAMR نوعی فناوری مغناطیسی است که به دیسک ها امکان ذخیره سازی بیت ها در اندازه های کوچک تر را می دهد. به این ترتیب تراکم ذخیره سازی در مقایسه با هارد دیسک های قدیمی تر افزایش می یابد و این در حالی است که پایداری مغناطیسی نیز همچنان حفظ می شود.
در فناوری HAMR از دیودهای لیزری کوچک استفاده می شود که روی هر یک از هدهای هارد به طور جداگانه نصب شده اند. با سوزانده شدن بخش بسیار ریزی از سطح دیسک توسط لیزر امکان تغییر قطبیت هر بیت پایدار فراهم می شود و به این ترتیب داده روی آن بیت نوشته می شود.
اولین بار در سال ۲۰۱۷ بود که سیگیت از آزمایش این فناوری روی هارد دیسک های جدید خبر داد. این شرکت پیش از این نشان داده بود که هدهای خواندن و نوشتن درایوهای متبنی بر HAMR در زمینه اطمینان پذیری و قابلیت انتقال داده در طولانی مدت از استانداردهای صنعتی معمول هم فراتر رفته اند.
از آنجایی که آزمایش های تکنولوژی مورد بحث به پایان رسیده انتظار داریم به زودی شاهد عرضه هارد دیسک های جدید سیگیت باشیم. سیگیت قصد دارد تا ۲۰۱۹ هارد دیسک هایی با ظرفیت تا ۲۰ ترابایت را بر اساس فناوری HAMR معرفی کند.

منبع: techradar

.مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت