تفاوت بین هارد دیسک های Internal و هارد دیسک های External در هدف یا  استفاده ای است که از آن ها می شود .

هارد داریو های داخلی یا Internal در داخل جعبه یا Case کامپیوتر به صورت ثابت قرار می گیرد و مورد استفاده می شود . این هارد درایو در جهت جابه جایی مکرر طراحی نشده است اما امکان داردبین کامپیوترهای مختلف جابه جا شود اما زمان و مشکلات خاص خودش را به دنبال دارد .
درصورتی که هارد درایورهای External نقطه مقابل Internal است و با هدف جابه جایی طراحی شده است . که با استفاده از رابط هایی مثل USB یا Firewire به سیستم متصل می شود .
هردو هارد درایو ها از لحاظ فیزیکی و ساختار داخلی شبیه هم هستند تفاوت این دو در نوع نگهداری است . هارد درایو External در داخل یک جعبه محافط قرار گرفته به نام Enclosure ، که ضمن حفاظت فیزیکی دارای رابط های سخت افزاری می باشد که بر روی آن ها قرار گرفته است . و همچنین فانتزی تر به حساب می آید و قیمت بالاتری نسبت به هارد درایورهای Internal باهمان ظرفیت و برند دارد . برداشت اشتباهی که از قیمت بالا External وجود داره آن است که به واسطه قیمت بالا، سرعت بالا نیز دارد که این امر کاملا اشتباهه و باید گفت به علت کابل رابط و پورت رابطی که هارد درایور External دارد از سرعت کمتری نسبت به Internal برخوردار می باشد .

در هارد درایو های Interna از رابط های SATA برای اتصال به کامپیوتر استفاده می شود درصورتی که در هارد درایو های External از رابط USB و Firewire استفاده می شود ، که سرعت رابط های SATA بیشتر است .
قانونی که وجود دارد این است که سرعت شما همیشه پایین تر از لینک شما است . در حال حاضر یک رابط SATA به هارد درایوهای External اضافه شده که این مشکل را تا حدودی از بین برده .اما آنچه در این مورد مشکل ساز شده قبول نکردن بسیاری از تولید کنندگان هارد درایو دردنیا بخاطر این که هروقت شما از SATA استفاده کنید مجبور خواهید بود یک کابل برق جدا برای هارد درایو استفاده کنید .
هارد درایو  های External به دو دسته تقسیم می شوند برخی دارای Form Factor های 2.5 هستند و کوچک هستند که برای لپ تاپ و کیف های مسافرتی و… استفاده می شوند نوع دیگر Form Factor های 3.5هستند که بزرگترند ودارای آداپتور وکابل جدا هستند .
پس در هنگام خرید همیشه باید به این توجه داشت .

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت