هارد دیسک SMR چیست؟ چرا این هارد دیسکها ایجاد شدند؟

تکنولوژی SMR

در حال حاضر، هارد دیسک به عنوان محبوب ترین رسانه ذخیره سازی اطلاعات شناخته شده اند. خوب است بدانید که پیشرفت فناوری هارددیسک این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید اطلاعات بیشتری با جزئیات بهتری را ذخیره نمایید. یکی از این شرکتهای سازنده Uniview است که در زمینه تولید دوربین مداربسته تحت شبکه، فعالیت می کند و موفق شده تا هارد دیسکی را با آخرین فناوری ذخیره سازی با نام هارد دیسک SMR تولید و به بازار عرضه نماید.

در مقالات قبلی توضیحاتی در خصوص تکنولوژی SMR شده است.

هارد دیسک های سنتی چه ضعفی داشتند؟

دیسک یک هارد سنتی به مسیرهای هم مرکزی با فواصلی در میان آنها تقسیم می گردد و یک سر مغناطیسی در بالای دیسک، برای ضبط اطلاعات قرار می گیرد.

عرض سر مغناطیسی ثابت است، که این موضوع سبب محدود شدن ضخامت این مسیرهای مغناطیسی می شود. چنانچه قصد افزایش ظرفیت دیسک را داشته باشید، چاره ای جز افزایش اندازه دیسک یا افزایش تعداد دیسک ها وجود ندارد.

درباره هارد دیسک SMR بیشتر بدانید

با توجه به توضیحات داده شده در حقیقت به منظور رفع این محدودیت سیستم های ذخیره ساز سنتی، فناوری SMR ایجاد شد. فناوری SMR، این مسیرهای مغناطیسی را عینا همانند کاشی های روی پشت بام بر روی یکدیگر قرار می دهد تا تراکم مسیرهای مغناطیسی را افزایش داده و ظرفیت بالاتری نسبت به هارد دیسک های سنتی داشته باشد.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت