هارد هاي اكسترنال دارای چه مزیت هایی می باشند؟

هارد هاي اكسترنال دارای چه مزیت هایی می باشند؟

 همانطوریکه می دانید هارد هاي اكسترنال ، فضاهایی قابل حمل هستند که برای نگهداری داده ها مورد استفاده قرار گرفته و قابلیت جابه جایی این هاردها از مهمترین مزایای آنها به شمار می رود.

کاربران رایانه صرفا” جهت اختصاص فضايي مجزا برای بك آپ گيري و قرار دادن اطلاعات مهم در مکانی امن و اعمال امنیت بر روی داده هایشان تصمیم به خرید هارد هاي اكسترنال  می گیرند که البته برای این نوع افراد امکان جا به جایی داده ها (که ممکن است شامل عکس، فیلم و یا فایل های ضروری باشند) نیز حائز اهمیت می باشد، زیرا با استفاده از این مزیت قادرند تا عزیزان خود را نیز از داده های خود بهره مند سازند.

مزایای هارد هاي اكسترنال عبارتند از :

1- هارد هاي اكسترنال به راحتي نصب شده و مورد استفاده قرار مي گيرند، یعنی Plug & Play بوده و بر خلاف هارد های اینترنال نیازی به استفاده از کابل های SATA یا IDE جهت انجام عملیات “هارد به هارد ” و یا برای اتصال مستقیم به کامپیوتر ندارند.
2- بهترين روش براي تهيه بك آپ استفاده از هارد مي باشد زيرا استفاده از CD يا DVD بسيار زمان بر بوده و احتمال خرابي و صدمه ديدن CD یا DVD در دراز مدت بسیار بيشتر از نگهداری اطلاعات بر روی هارد هاي اكسترنال مي باشد.
3- مي توانيد فايل هايي كه از اينترنت مي گيريد را مستقیما” بر روي هارد ذخيره كنيد تا سيستم عامل و هارد اصلي سيستم شما از حملات احتمالي ويروس ها و خطرات حتمالی دیگر در امان باشد.
4- با استفاده از هارد هاي اكسترنال مخصوص شبكه به جای NAS,DAS,… مي توان در شبكه هاي كامپيوتري فضاي بزرگي را به سادگی میان تمام کاربران شبکه به اشتراك گذاشت که هزینه نصب و راه اندازی هارد هاي اكسترنال مخصوص شبکه بسیار پایین تر از نصب NAS,DAS,… در شبکه های کامپیوتری است.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت