هدکرش چیست؟

head crash

هدکرش

بسیاری از مشتریان عزیز که برای بازیابی اطلاعات هارد خود به مرکز بازیابی اطلاعات امین پایتخت مراجعه مینمایند بعد از شنیدن اینکه هارد آنها دچار هد کرش شده کنجکاو میشوند و سوالاتی در ذهن آنها پیش می آید مانند اینکه هد کرش چیست؟  هد کرش به چه معنا میباشد؟ هد کرش در اثر چه به وجود می آید؟ آیا هارد هد کرش شده قابل بازیابی میباشد؟ درصد شانس بازیابی هارد که دچار هد کرش شده چه میزان است؟ و بسیاری از این سوالات.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت ، تصمیم دارد اطلاعات مفیدی در خصوص هدکرش برای شما همراهان گرامی ارائه نماید.

همانطور که می دانید، هارددیسک ها از یک یا چند صفحه گرد که بر روی آنها شیارهای مغناطیسی وجود دارد و اطلاعات را ذخیره می نمایند، تشکیل شده اند. این اطلاعات ذخیره شده بر روی صفحه ها، توسط هدهای خواندنی/نوشتنی قابل خواندن هستند.

این هدها در فاصله بسیار نزدیک سطح صفحه های چرخان، برروی بالشتکی از هوا که به دلیل سرعت بالای چرخش صفحه ها ایجاد می شود، شناور هستند. خود هدها برروی صفحه دیسک قابلیت حرکت دارند و با حرکتی نیم دایره ای که به کمک موتوری الکترو مغناطیسی ایجاد می شود و همچنین چرخش خود دیسکها، می تواند به تمامی نقاط صفحه دیسک دسترسی داشته باشد. معماری دقیق و ساخت بسیار ظریف این قطعه باعث شده است که صفحه ها بتوانند سرعتی معادل ۵۴۰۰ یا ۷۲۰۰ و حتی ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه داشته باشند و تمامی این پروسه و کارکرد، برای خواندن و نوشتن اطلاعات، بدون هیچگونه مشکلی به کار خود ادامه دهد.

ریکاوری اطلاعات هارد تخصص ماست

ولی هارد دیسک ها بالاخره روزی بنا به دلایلی از کار می افتند، زیرا وسایلی مکانیکی هستند و در نهایت فرسوده خواهند شد. ولی متداول ترین دلیل برای از کار افتادن یک هارد دیسک قبل از به پایان رسیدن عمر طبیعی آن، صدمات فیزیکی می باشد، مانند ضربه و تکان خوردن در زمانی که هارد روشن است.
منظور از روشن بودن، زمانی است که هدها در حال خواندن یا نوشتن اطلاعات هستند. این لحظه زمانی است که هد به صفحه بسیار نزدیک است و ایجاد تکان یا ضربه باعث تماس با صفحه می گردد و از اینجا تمامی مشکلات آغاز می شود.

ریکاوری اطلاعات هارد هد کرش شده (Head Crash)

به این مشکل HEAD CRASH هد کرش می گویند که به واسطه برخورد نوک هد با سطح بسیار حساس صفحه چرخان حاوی شیارهای مغناطیسی دربرگیرنده اطلاعات، ایجاد می گردد. این برخورد ممکن است فقط هد خواندنی را آسیب بزند و یا هم هد خواندنی و هم سطح صفحه (پلاتر) را، ولی خوشبتانه درایوهای امروزی بسیار مقاوم تر از انواع قدیمی هستند و به خوبی در برابر تکان و ضربه محافظت شده اند. ضمن اینکه در هاردهای مدرن امروزی، در زمان کاهش سرعت و توقف هارد هدها به قسمتی که امن می باشد حرکت می کنند و از روی صفحات دور می شوند.

ما در مرکز ریکاوری اطلاعات هارد امین پایتخت با بهره از به روزترین تجهیزات جراحی هارد و کامل ترین آرشیو هاردهای مشابه (همچنین توانایی خرید نایاب ترین هاردهای مشابه از خارج از کشور) به سادگی اطلاعات هاردهایی که دچار هد کرش شده اند را ریکاوری می نماییم.

هارد خاموش، حتی در صورت تکان شدید نیز آسیب پذیر است، ولی به سختی دچار مشکل می شود، بهتر است از جابجایی کامپیوتر خود در هنگام روشن بودن هارد به شدت اجتناب کنید.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت