حافظه های USB به بدافزارهایی از جمله استاکس نت آلوده اند

آلودگی USB

محققان امنیتی هشدار داده اند که بسیاری از حافظه های ذخیره سازی USB مورد استفاده در صنایع دارای بدافزارهای خطرناکی از جمله استاکس نت،میرای و واناکرای هستند و می تواند مشکلات جبران ناپذیری را برای صنایع ایجاد کنند.

بسیاری از سیستم عامل ها، تجهیزات و سیستم های کنترلی که در صنایع به کار می روند دارای اجزایی قدیمی هستند که به سادگی امکان به روز رسانی از راه دور را ندارند یا به کلی فاقد چنین امکانی هستند. یکی از راهکارهایی که برای حفاظت از این سیستم ها به کار می رود مخافظت از محیطی است که در آن قرار گرفته اند اما اگر یک فلش USB به این سیستم ها متصل شود می تواند تمامی قابلیت های امنیت در نظر گرفته شده را بی اثر کند.

.مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

شرکت هانیوِل درباره مخاطرات حافظه های USB هشدار داده است. گفته شده که این وسایل می توانند به عنوان تهدیدات عمدی و مهمی برای سیستم های صنعتی به کار روند و به عنوان تسلیحاتی برای آلوده کردن سرویس های مهم از جمله در حوزه آبرسانی یا انرژی کاربرد داشته باشند.

هانیول با بررسی 50 مشتری خود در ایالات متحده، آفریقای جنوبی، اروپا و خاورمیانه دریافته که 44 درصد از دستگاه های USB موجود در شرکت ها، حداقل دارای یک فایل با مشکلات امنیتی بوده اند. از این تعداد، 26 درصد حاوی تهدیدهایی بوده اند که پتانسیل ایجاد اشکالات عملیاتی را داشته اند و می توانسته اند مشکلاتی از جمله از دست رفتن کنترل ها توسط اپراتورها را ایجاد کنند.

صنایعی از جمله نفت و گاز، انرژی و تولید مواد شیمیایی در معرض این آسیب پذیری ها قرار دارند. محققان در اسناد خود به حملات متنوعی اشاره کرده اند که از حافظه های USB حاوی فرم ویرها بهره می برند. از هر 6 مورد حمله یکی از آنها سیستم های کنترل صنعتی و دستگاه های اینترنت اشیا را هدف قرار می دهد.

در بین بدافزارهای مبتنی بر USB، تروجان ها بیش از بقیه معمول هستند و برخی از آنها می توانند درب پشتی ایجاد کنند، اطلاعات حساس را به سرقت ببرند و یا کنترل از راه دور دستگاه ها را فراهم آورند. در بین این فلش های آلوده یک درصد حاوی واناکرای هستند؛ همان بدافزاری که در سال 2010 تجهیزات هسته ای ایران را آلوده کرده بود.

پیش از این شرکت های دیگری از جمله اشنایدر و آی بی ام نیز در مورد حافظه USB آلوده هشدار داده بودند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت