هشدار کمپانی امنیت سایبری McAfee درباره افزایش بدافزارها

رشد برنامه های جعلی در سال 2019 هشدار McAfee درباره افزایش بدافزارها را در پی داشت.

رشد برنامه های جعلی در سال 2019 هشدار McAfee درباره افزایش بدافزارها را در پی داشت.

کنفرانس جهانی MWC 2019 ، جدیدترین گزارش شرکت  McAfee را در زمینه خطرات مربوط به موبایل به همراه داشت، که بخش عمده‌ای از این گزارش را فعالیت‌های کریپتو ماینینگ و رشد نگران‌کننده اپلیکیشن های جعلی در برگرفته بود. McAfee  معتقد است که 2019 در همه‌جا سال بدافزار خواهد بود.

همچنین بخشی از گزارش شرکت McAfee به افزایش تهدیدها و خطرات مربوط به دستگاه‌های موبایل، و همچنین گجت های متصل به اینترنت (IoT) مربوط است.

این شرکت به رشد اپلیکیشن های در پشتی موبایل، ترجان های بانکی و فعالیت‌های کریپتو ماینینگ با بیش از 600 اپلیکیشن کریپتو مایینینگ مختلف پیدا شده در 20 فروشگاه مختلف اپلیکیشن اشاره کرد.

رشد سریع اپلیکیشن های جعلی و بدافزارها  نگران‌کننده‌ترین مسئله است. تعداد شناسایی‌شده این اپلیکیشن ها توسط McAfee از 10 هزار در جون 2018، تا پایان این سال به حدود 65 هزار رسیده است که رشدی 550 درصدی به‌حساب می‌آید.

یک نمونه از این اپلیکیشن ها، اپلیکیشن های جعلی فورتنایت  بودند، تعدادی اپلیکیشن در اوت سال گذشته تظاهر کردند که نسخه بتا این بازی هستند و مورد اعتماد کاربران قرار گرفتند. هر بازی و یا نرم‌افزار پرطرفداری می‌تواند به‌عنوان طعمه برای کاربران بی اطلاع مورداستفاده قرار گیرد و لینک دانلود آن نیز از جایی غیر از گوگل پلی پیشنهاد شود. پس باید از نصب اپلیکیشن ها از منابع غیررسمی خودداری کنیم.

اپلیکیشن جعلی در ساده‌ترین حالت می‌تواند فقط برای نشان دادن آگهی‌ها مورداستفاده قرار گیرد اما این اپلیکیشن ها در حالت‌های خطرناک‌تر می‌توانند برای نصب اپلیکیشن ها و  بدافزارهای مخفی  استفاده شوند.

.مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم، درحالی‌که 2018 به‌طورجدی سال بدافزارها بود، McAfee سال 2019  را به‌عنوان سال بدافزار در همه‌جا پیش‌بینی کرده است.

این بدان معناست که، حملات جدید به دستگاه‌های موبایل و سیستم‌های PC خلاصه نمی‌شوند بلکه گجت های اینترنت اشیاء نیز در معرض خطر قرار می‌گیرند. طبق بررسی های انجام گرفته، دستیارهای صوتی به‌عنوان راه نفوذ به این گجت ها پیش‌بینی شده‌اند.

مک آفی اشاره کرد که هم‌اکنون 25 میلیون دستیار صوتی در سراسر جهان وجود داشته، هرکدام از آن‌ها معمولاً به یک دستگاه هوشمند دیگر در خانه متصل هستند و کنترل نور، دما، ، قفل‌های هوشمند و غیره را بر عهده‌دارند.

McAfee معتقد است که روترها و تلفن‌های هوشمند (یا تبلت ها) عوامل اصلی آسیب‌پذیری گجت های اینترنت اشیاء هستند.

راج سامانی، از متخصصان McAfee دراین‌باره می‌گوید:

بیشتر دستگاه‌های IoT با استفاده از روش‌های دسترسی و سوء استفاده اولیه مانند رمز عبورهای ساده و قبل حدس و تنظیمات ناامن در معرض خطر قرار دارند. از ساخت بات نت ها گرفته تا دزدیدن اطلاعات بانکی و کلاهبرداری های کلیکی و یا حتی اخاذی از افراد مشهور، در همه این موارد هدف اصلی افراد پشت این حملات، پول است.

همچنین McAfee  در MWC از گسترش همکاری‌های خود با سامسونگ خبر داد و اعلام کرد که آنتی‌ویروس این کمپانی همانند سرویس امنیتی Wi-Fi سامسونگ (که توسط McAfee پشتیبانی می‌شود) روی  گلکسی اس 10 نصب خواهد شد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت