هکر نوجوان به دلیل فعالیت های هکری مقامات دولتی آمریکا به دو سال زندان محکوم شد

hacker

این هکر نوجوان با هدایت گروهی، ایمیل رییس سابق سازمان CIA را هک کرد. این فرد با نام کین گامبل و اسم مستعار Cracka، گروهی را با نام Cracka With Attitude ایجاد کرده بود که شامل هکرهای نوجوان و هم سن و سال خود می شد.

این هکر نوجوان حساب های افراد سرشناس سیاسی ایالات متحده را همچون مارک گیلیانو، مدیر FBI، جیمز کلپر، مدیر سازمان امنیت ملی، و حتی همکاران و اعضای خانواده آنها را نیز هک کرده بود که سرانجام مقامات امنیتی این فرد را در سال 2016 در بریتانیا دستگیر و پس از بررسی و برگزاری جلسات دادرسی، وی در اکتبر سال گذشته به انجام 10 فعالیت هکری متهم شد. این هکر که هم اکنون هجده سال سن دارد، در دادگاه به دو سال زندان محکوم شد. همچنین وی اجازه دسترسی به رایانه شخصی خود را نیز از دست داد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین اطلاعات و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

گفتنی است که وب سایت Engadget در گزارشی درباره روش هک کردن این هکر نوجوان به روش “مهندسی اجتماعی” اشاره کرده است. گروه یادشده با استفاده از شماره تماس و ایمیل های قربانیان، خود را به جای آنها معرفی کرده و در تماس با سازمان های مختلف تلاش می کردند اطلاعات محرمانه به دست آوردند. به طور مثال این گروه با هک کردن ایمیل مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا و همسر وی، تمامی تماس های دریافتی را به مرکزی در آمریکا که یک جنس مبارزه با آپارتاید بوده است دایت کرده و همچنین اطلاعات تماس بیش از 20000 نفر از کارکنان سازمان FBI را به دست آورده اند. بعد از دستگیری کین گامبل، دیگر اعضای این گروه در مصاحبه ای با وب سایت مادربرد گفتند که تنها زمانی که ارتباط سیاسی ایالات متحده و اسرائیل قطع شود، دست از فعالیت های خود می کشند. با این وجود وکیل این نوجوان در دادگاه فعالیت های هکری موکل خود را کاری کودکانه و از روی نادانی اعلام کرد که یک نوجوان برای اثبات خود و با فکر ایجاد تغییر در ساختارهای بزرگ به آن دست می زند. با همه این شرایط دادگاه رای را به مجرمانه بودن فعالیت های سایبری گروه CWA داد. هم اکنون دیگر افراد این گروه نیز در معرض دستگیری و محکومیت هایی همچون موسس گروه هستند. البته باید گفت که دوران محکومیت کین گامبل در یک مرکز مربوط به مجرمان نوجوان سپری خواهد شد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت