ناسا اعلام کرد که هکرها سرورهای کامپیوتری آن را هدف حمله قرار داده اند

ناسا هک شد

سازمان فضایی آمریکا، ناسا، اعلام کرد که هکرها سرورهای کامپیوتری آن را هدف حمله سایبری قرار داده اند و به اطلاعات شخصی کارکنان فعلی و پرسنل سابق آن دسترسی پیدا کرده اند. این سازمان با انتشار یادداشتی کارکنانش را در جریان هک سرورهای ناسا قرار داده و خاطرنشان کرده که حمله از اولویت بالایی برخوردار است. در این یادداشت آمده است که متخصصان امنیت سایبری ناسا بعد از تضعیف شدن مکانیزم های امنیتی یکی از کامپیوترهای آن در اکتبر امسال به این مساله پی برده و بررسی آن را آغاز کردند.

به گفته باب گیبز مدیر ارشد ستادی ناسا به محض آنکه ابعاد مختلف این حمله روشن شد پرسنل امنیت سایبری ناسا وارد عمل شدند تا امنیت سرورهای آن و همچنین دیتای ذخیره شده در آنها را تامین نمایند.

.مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

از یک گذرواژه طولانی و پیچیده استفاده کنید:
پروتکل WPA2  یک برنامه رمزگذاری است و برای حفاظت از وای فای دسترسی دارد. پروتکل WPA2 جدیدتر و امن‌تر از پروتکل‌های چیده‌شده مانند WPA، WEP  و غیره است. به‌عنوان یک کاربر، شما فقط نیاز به تنظیم امنیت WPA2 در روتر و اطمینان از آن با یک رمز عبور قوی دارید. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، بدیهی است، ایجاد یک رمز عبور طولانی و پیچیده می‌تواند کاری خسته‌کننده باشد، اما باید از این بابت اطمینان حاصل کنید که این رمز را به یاد می‌آورید و شخص دیگری هم نمی‌تواند آن را حدس بزند.

اطلاعات ورود به روتر را تغییر دهید:
اکثر روترهای وای فای دارای دو آدرسIP  هستند: ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ یا ۱۹۲.۱۶۸.۲.۱ و از هر مرورگر قابل دسترسی هستند. اکثر روترها با اصطلاح  ‘root’و ‘administrator’ به عنوان ورود به سیستم و کلمه عبور و با یک بار وارد شدن وارد می‌شوند. شما به تنظیمات روتر می‌روید، از آنجا که ورود به سیستم آسان است با توجه به اینکه کلید رمز بسیار رایج است، هر کسی می‌تواند تنظیمات روتر خود را دریافت کند. برای حفظ این موضوع، جزئیات ورود به سیستم روتر را به گزینه دیگری غیر از «admin»  تغییر دهید.

مخفی کردنSSID  روتر:
یک راه قدرتمند برای محافظت از سیستم این است کهSSID  سوئیچ را پنهان کنید. این موضوع تضمین می‌کند که فقط یک سیستم قابل اتصال نیست. شما باید آدرس را به طور فیزیکی وارد کنید.

با استفاده از نرم‌افزار نظارت:
نرم‌افزارهایی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، تا زمانی که یک نفر سعی می‌کند با وای‌ فای شما ارتباط برقرار کند، به شما هشدار دهند. گوگل نام این نرم‌افزار را پیدا می‌کند.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت