میلیون ها فولکس واگن آسیب پذیر به هک

میلیون ها فولکس واگن آسیب پذیر به هک

نتایج یک بررسی انجام شده توسط محققان دانشگاه Birmingham و شرکت آلمانی Kasper & Oswald نشان می دهد که سیستم های کنترل از راه دور میلیون ها خودوری شرکت فولکس واگن که در طی ۲۰ سال گذشته به بازار عرضه شده اند قابل هک بوده و آسیب پذیرند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر، بر اساس تحقیقی با عنوان Lock It and Still Lose It Entry Systems که در USENIX Security Symposium ارائه شد، در اکثر خودروهایی که از سال ۱۹۹۵ توسط شرکت فولکس واگن ساخته شده اند از شاه کلیدهای الکترونیکی برای باز یا قفل کردن از راه دور این خودروها استفاده می شده که می توان آنها را با مهندسی معکوس ثابت افزار (Firmware) بدست آورد و باعث هک کردن آنها شده است.

البته داشتن تنها کلید الکترونیکی برای هک سیستم کنترل از راه دور خودرو کافی نیست؛ کلید می بایست با یک کد یکتا که توسط دستگاه دزدگیر از راه دور ایجاد می شود ترکیب شود. به گفته این محققان با یک دستگاه رادیویی با قیمت ۴۰ دلار این کار امکان پذیر است.

دستگاه رادیویی سیگنال های فرستاده شده از سمت کلید به خودرو را شنود می کند. با رمزگشایی این سیگنال ها محققان توانسته اند که کپی هایی از دزدگیر ایجاد کرده و درب خودرو را باز کنند.

به گفته محققان این بررسی، این روش بر روی خودروهای VW Jetta،وGolf و Passat و همینطور که Audi A1 که توسط شرکت فولکس واگن ساخته شده بررسی شده است.

محققان در نوامبر سال گذشته شرکت فولکس واگن را از نتایج یافته های خود مطلع کرده اند.

به گزارش شرکت مهندسی شبکه گستر به نقل از سایت Computer World، فولکس واگن در خصوص اینکه کدام مدل های این شرکت، به این نوع حمله آسیب پذیر هستند توضیحی نداده اما اعلام کرده که بر روی بهبود امنیت کار می کند.

مشخص نیست که این روش پیشتر توسط سارقان خودروهای ساخت این شرکت مورد استفاده قرار گرفته یا خیر.

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت