ویژگی امنیتی جدید iPhone

iphone

اپل در بروزرسانی iOS 11.4.1 یک قابلیت امنیتی جدید را ارایه نموده که به کمک آن کاربران می توانند دسترسی از طریق USB را محدود نمایند. این ویژگی تازه به نوعی اتصال داده ای را با آیفون یا آیپد تحت کنترل قرار می دهد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت همواره می کوشد تا بروزترین خبرها و همچنین خدمات بسیار مناسبی را در خصوص بازیابی اطلاعات برای شما عزیزان ارائه دهد.

این ویژگی ممکن است در ظاهر بی اهمیت و جزئی باشد اما میتواند از داده های مهم و حساس کاربران محافظت کند. اپل این قابلیت را با عنوان Security protection در بروزرسانی iOS 11.4.1 معرفی کرد. در واقع این قابلیت به این صورت است که زمانی که شما حالت USB Restricted را فعال کردید پس از یک ساعت قفل شدن دستگاه، تمامی اتصالات از طریق USB غیر فعال خواهد شد و برای برقراری این اتصال باید کد احراز هویت را وارد نمایید.

حالت USB Restricted به طور پیش فرض در نسخه بروزرسانی iOS فعال خواهد بود پس اگر می خواهید آن را غیر فعال کنید کافیست وارد Settings شوید و گزینه Face ID یا Touch ID & Passcode را انتخاب نمایید. در صفحه ی باز شده می توانید به راحتی این قابلیت USB Accessories را فعال یا غیر فعال نمایید.

باید اشاره کنیم که وقتی اتصال USB مسدود می شود، شارژدهی ادامه خواهد داشت. در واقع به طور عادی اگر گوشی خود را به برق وصل کنید به راحتی شارژ خواهد شد ولی اگر از طریق دستگاهی دیگر گوشی را شارژ کنید در ابتدا باید قفل آیفون یا آیپد خود را باز نمایید تا شارژدهی انجام شود. به طور کلی این قابلیت جدید امنیت دستگاه های iOS را افزایش خواهد داد و از هک از طریق پورت USB جلوگیری خواهد کرد.

مرکز بازیابی اطلاعات هارد امین پایتخت

© کپی رایت - ریکاوری هارد و بازیابی اطلاعات امین پایتخت